Aktual.: 10.09.2025 10:07
Inženýři automobilky Mercedes-Benz provedli praktický test stávajícího vozu EQS se zabudovanou baterií s pevným elektrolytem. Ta v útrobách luxusní limuzíny nahradila sériově používanou baterii typu Li-ion. Obě mají srovnatelnou kapacitu (108 kWh), podobné rozměry a hmotnost.
Součástí nového typu baterie jsou také elektrické aktuátory, které pomáhají řídit roztahování a smršťování článků během provozu. To vylepšuje jejich životnost.
Články v baterii vyrobila americká firma Factorial Energy, konstrukci baterie pak dostali na starost specialisté ze základny týmu F1 Mercedes ve Velké Británii.
V praxi se vůz testoval na trase mezi německým Stuttgartem a švédským Malmö, která v případě využití trajektu měří něco málo přes 1000 kilometrů. Ovšem vůz jel po o 160 kilometrů delší trase, která vedla výhradně po pevnině. Přesto měl v cíli tento Mercedes EQS v baterii ještě rezervu elektrické energie, která by stačila na překonání dalších 137 kilometrů. Tedy by pravděpodobně mohl ujet téměř 1300 kilometrů. Současná baterie v EQS přitom zajišťuje homologovaný dojezd v režimu WLTP v nejúspornější verzi 822 kilometrů.
Mercedes směřuje k tomu, aby polovodičové baterie začal montovat do svých elektrických vozů ještě před koncem tohoto desetiletí. Podobný cíl má také koncern Volkswagen, který teď v Ženevě prezentuje svoji baterii s pevným elektrolytem. Ovšem, na rozdíl od Mercedesu, který ji zabudoval do auta, v motocyklu značky Ducati.
Autonaelektřinu.cz