Na vvoji elektromobilu pracovalo kolem 2000 lid. Ti se s pekvapenm dozvdli, e projekt postupn skon a e se nkte z nich pesunou do divize AI. V tmu pracuje nkolik stovek hardwarovch inenr a automobilovch konstruktr. Je mon, e se budou moci uchzet o prci v jinch oddlench spolenosti. Patrn se bude i propoutt, ale nen jasn, jakou mrou, uvd Bloomberg.
Firma do projektu, kter by ji posunul do zcela novho odvtv, vloila miliardy dolar. Pvodnm clem bylo vytvoit pln autonomn elektromobil s interirem podobnm limuzn a navigac zenou hlasem. Projekt se vak tm od zatku potkal s problmy a Apple nkolikrt zmnil veden tmu a strategii.
K rozhodnut ukonit jej dolo veden firmy v poslednch tdnech. Agentura Bloomberg ped mscem napsala, e projekt doshl kritickho bodu. Poslednm intern diskutovanm pstupem bylo odloen uveden vozu na trh do roku 2028 a snen rovn autonomie vozu ze tvrtho stupn na rove dva plus. Autonomnch vozidel existuje est rovn od nuly do pti. Nejpokroilej je pln autonomn vz.
Naposledy mla firma za to, e se cena vozu bude pohybovat kolem 100 000 dolar (2,3 milionu K). Veden se vak obvalo, zda bude vozidlo schopno zajistit ziskov mare, kter Apple u svch produkt obvykle dosahuje.
Nkterm investorm zprva pinesla levu. Akcie Applu po oznmen smazaly ztrty a zpevnily.