Ta ob maska, kter vypad jako tlama njak paryby, chodce na pechodu mon a trochu vyds. Luxury Mover neboli luxusn sthovk m npadn krtkou a vysokou p s vraznou mkou a vertiklnmi chladicmi otvory.
Zezadu zase bud rozruch obrovsk svteln pruh. Na dlku Lexus LM m 5,1 metru a samotn rozvor zabr 3 metry, ale pesto m auto dlouh zadn pevis. A vysok boky dlaj z nijak malch devatenctipalcovch kol mal koleka. Z boku tak LM psob hodn disproporn.
Krom sedmimstnho proveden s konfigurac sedadel 2+2+3 je v tuzemsk nabdce i 2+2mstn verze s oddlenou zadn st se dvma luxusnmi kesly a ob televiz pepce mezi za idiem a zadnm prostorem. Vbava je bohat, ale cena 3,3 milionu K, resp. 4 miliony K napovd, e tato nabdka je zamen na limuznov servis.
Japonsk luxusn znaka toti svj pojzdn salonek na kolech, postaven pvodn pro nsk trh, nabz nov i v Evrop. Vrcholn verze Lexusu LM se inspirovala svtem prvotdn leteck dopravy, jen s tm rozdlem, e nikdy neopust zem, a jen lern kloue krajinou.
Lehkou chz
Lexus LM se toti do Evropy dostal ve sv slab verzi 350h s hybridnm strojm s atmosfrickm tyvlcem 2,5 l se systmovm vkonem 250 kon (184 kW). Akcelerace a dynamika nen vzhledem k hmotnosti vce ne 2,4 tuny nijak dechberouc (zrychlen z 0 na 100 km/h trv 8,7 s), co ale nevad, nebo o ni stejn prioritn nejde. V tomto ppad je toti prioritou co nejplynulej a nejpohodlnj peprava. A o to se hybridn stroj opravdu se ct postar. Spoteba se obvykle pohybuje nad hranic 8 l/100 km, co vzhledem k velikosti auta a jeho hmotnosti nepekvap.
Japonsk model je alternativou k luxusnm limuznm, oproti nim se dovnit nemuste sloit soukat. Elektricky posuvn bon dvee se ale otevraj dosti pomalu, stejn jako ob vklopn z, pro kterou si muste nechat dostaten odstup.
Dv luxusnmi kesla v zdi, kterou od idie oddluje pepka, jako v opravdov limuzn, lze rychle petvoit v jaksi relaxan lka s vsuvnou oprkou na nohy. Pokud chtj cestujc vzadu vce soukrom, mohou mal okno k idii nejen zavt, ale i zneprhlednit. K zastnn zboku zase poslou vsuvn roletky. Zadn st je tedy dobe odizolovan od vnjho svta. Hor povrch ale pesto zaznamente. Komfort jzdy zajiuj adaptivnmi variabiln tlumie, ale i speciln pny a materily v konstrukci sedadel, kter sniuj nzkofrekvenn vibrace.
Sedadla navc nepostrdaj vyhvan podruky, vyhvan podnoky a stejn jako v letadlech si mete vyklopit a instalovat stoleek, a auto si tak promnit v mobiln kancel, z n mete vst konferenn hovory. Jen vm na rozdl od letadel bohuel dn letuka nepinese jdlo a pit. Pod televiz je ale mal lednika a lon prostory.
Nechyb rzn vychytvky. Soust klimatizace jsou i infraerven senzory, kter m teplotu povrchu tla cestujcch a pizpsobuje teplotu i intenzitu ventilace.
Prostor pes celou dlic stnu zabr ob 42palcov obrazovka s vysokm rozlienm. K dispozici je streamovn video obsahu nebo propojen s externmi zazenmi pes HDMI. Oba zadn cestujc se mohou dvat na stejnou vc, nebo me kad sledovat vlastn. Zitek ze sledovn film i vide umocuje audio Mark Levinson s vce ne dvactkou reproduktor.
Plus minus autobus
I za volantem se ctte pohodln, muste si ale zvyknout na velkou dlku i ku, ale i na patn vhled vzad prostednictvm vnitnho zptnho zrctka, kter se zataenm oknem v dlic stn vrazn zkresluje dojem vzdlenosti od jedoucch vozidel. Vce ne ptimetrov dlka a tmetrov rozvor si zvlt ve mst vyaduj vt ostraitost.
Hybridn stroj pi klidn jzd sluchov nezaznamente, po vytoen spalovacho motoru na dlnici o nm vak ji vte. Trakce je dobr, Lexus LM disponuje pohonem vech kol. idisk zitek celkov odpovd luxusn dodvce, ale jzda je konejiv uhlazen. Rozjezdy toti vdy obstarvaj elektromotory.
Lexus LM tak mon jzdn trochu postrd pitalivost skuten prvotdn limuzny, ale pln to vynahrazuje prostornost kabiny, monostmi nastavovn sedadel a audiovizuln technikou. Pro pesun z ptihvzdikovho hotelu k soukrommu tryski na letiti je to ideln volba.