Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

O tomhle člověk sní, řekl po životním zápase v reprezentaci Klapka

17 května, 2025

Crystal Palace porazil ve finále poháru Manchester City a dočkal se trofeje

17 května, 2025

Fotbalisté Budějovic v domácí ligové derniéře podlehli Teplicím 0:3

17 května, 2025

Na Bajkonuru zadrželi dva Čechy, kteří tam chtěli fotit; dostali pokutu

17 května, 2025

Fotbalisté Slovácka se zachránili, Duklu čeká baráž

17 května, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Auto

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

PersonálPodle Personál3 května, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Od MPV pes crossover a po SUV. Kivolak cesta Renaultu Espace zapoala pvodn u firmy Matra pod znakou Peugeot, ale ropn krize v roce 1979 zmnila plny koncernu PSA, kter s ltost musel v roce 1981 zastavit ji rozjet projekt. Toho se nakonec ujali u konkurennho Renaultu a nelitovali. Espace se stal v 80. letech synonymem rodinnho cestovn.

Nov generace je pece jen u trochu nkde jinde. Design m lbiv, zcela v duchu poslednch kreac od Renaultu. Celkov proporce i jednotliv een designu jsou povdom.

Jedn se v podstat o upraven model Austral s del zd a pidanou tet adou sedadel. Dlkou 4722 mm se francouzsk novinka bl kod Kodiaq (4758 mm) a ve vech smrech je vt ne Nissan Qashqai na stejn platform CMF-CD.

Espace, ili prostor

Msta v kabin je ve vech smrech dostatek, espace je tak ladn jako rodinn auto. Jeho variabilit pispvaj a o 26 cm podln posuvn sedadla v druh ad (dlen v pomru 60:40) s monost polohovn opradel.

Za modularitou svho 40 let starho pedchdce vak novinka pesto zeteln zaostv. Oton nebo vyjmateln sedadla v nov generaci nenajdete. asy se zmnily a koncept SUV tyto vci ji bohuel neumouje. Jeho vhodu je vak velkorysej svtl vka 18 cm, kter odstran starosti o to, zda na poln cest neodete pedn spoiler.

Tet ada sedadel, kter se zaklp do podlahy, se dodv na pn bez pplatku. Je to verze pro strka Phodu. I tomu, kdo nepotebuje sedm mst, se toti dvojice vklopnch sedaek v zdi me nkdy hodit.

V tomto ppad je vak teba oelet njak ten litr navc v zavazadlovm prostoru. Vtinu ovem najdete pod podlahou. Msto 946 litr je jich toti k dispozici jen 777. Tedy stle dostatek. Kdy se druh ada rozumn nastav, vejde se jet na nejzadnj sedaku 175centimetrov lovk docela slun. Kufr je pak vak u opravdu miniaturn.

Roletku lze ovem v pohod schovat pod podlahu zavazadelnku. K nmu se ve i jedna patlie. Zadn vko se pro 185 cm vysokho lovka otevr pomrn nzko.

Ach, ten voli!

Kabina espacu m prmiov ndech, pouit materily, kvalita zpracovn. Palubn desku s displeji se pikovou grafikou, rychlou odezvou a irokmi monostmi vyuit, si pjil z australu a elektrickho mganu. Stejn pvod m i efektn estihrann volant. Do ruky moc nepadne, ale nakonec si na nj zvyknete.

Hor je to vak s pkou volie. Ta psob dosti lacin a frov, a zpotku si ji stle pletete s tou od strae, umstnou pod n. Po prvnm usednut do vozu pitom jako voli vypad spe praktick posuvn oprka prav ruky na irokm a vysokm stedovm tunelu s prostorem pro bezdrtov nabjen mobilu.

idi m k dispozici povedenou kombinaci 12,3 displeje v kaplice ped idiem a 12 obrazovky infotainmentu s vysokm rozlienm. Infotainment vyuv software navren Googlem a obsahuje jak jeho vyhledva, tak i navigaci s Google maps. Systm m poutavou grafiku a je rychl, ale orientovat se v nm je sp kol pro palubnho technika ne pro idie. Psmenka jsou navc bohuel hodn titrn.

Co naopak chvlme, jsou fyzick tlatka pro klimatizaci pod velkm stedovm displejem. Pi zen ocente i pplatkov 9,3 head-up displej a tak soustavu kamer, kter zobrazuj blzk okol vozu. Vhled z auta toti nen prv siln strnka nov generace Espacu, nebo ho vznamn omezuj irok pedn i zadn sloupky. Pes tlust A-sloupek nen vbec vidt do zatky.

Hodn toho naopak mete vidt smrem nahoru. To, kdy si za 25 tisc K piplatte za ob prosklenou stechu bez monosti oteven. Postrd toti kryc roletku, a lze ji zneprhlednit jen elektromechanicky. Penze je tedy lep utratit za nco jinho. Teba za masn funkci u sedadla idie (standard jen u top verze Iconic). Disponuje temi zpsoby mase, na dlouhch cestch pijde vhod.

Vechna sedadla jsou francouzsky pohodln, snad jen opora v bedern oblasti u pednch by mohla bt jet o trochu lep. Na druh ad pot velmi pjemn hlavov oprky.

Svin i s tvlcem

V ppad pohonu mte u novho Espacu jen jedinou volbu. Full-hybrid se zehovm tvlcem o objemu 1,2 litru a pohon pednch kol, a to i pesto, e by tykolka byla technicky mon, nebo sestersk Nissany Qashqai i X-Trail na stejn platform ji maj. Hlavnm dvodem jsou zejm emise.

Soust pohonnho stroj jsou dva elektromotory. Ten men s vkonem 25 kW (34 kon) slou jako startr, ale pedevm jako genertor, kterm tvlcov dvanctistovka vyrb vkon pro velk elektromotor s 50 kW (64 kon). Pokud poadujete vt vkon pi vych otkch, ne doke dodat velk elektromotor, je vkon spalovacho motoru tak posln pmo na kola.

tystupov automatick pevodovka pro zehov motor a dvoustupov varianta pro velk elektromotor spolen poskytuj softwarov zenou kombinaci pevod a sil motoru, aby se ve dostalo na kola s co nejvy efektivitou. Celkem je tedy k dispozici systmov vkon 147 kW, tedy poetn dvousethlav stdo kon.

S nimi mte k dispozici opravdu solidn vkon a motory vm tm vdy zajist nval toivho momentu. Obas vak sladn spalovacho motoru a azen nen zcela hladk. Jedn se pece jen o dosti komplikovanou sestavu, u n se lze setkat s drobnmi znmkami nekultivovanosti. Pevodovka obas hrubji pead a tvlec pi ubrn plynu dr pli dlouho vysok otky a m hrub zvuk. Marketingov ei o transferu technologie z formule 1 tak dovedou leccos zastt, a navc se jedn o ideln tma pro veern posezen u piva.

Nov generace modelu Espace reaguje na povely plynovho pedlu spontnn, stovku zvldne za 8,8 s a maximlku m a ve 175 km/h. Spoteba se v praxi pohybuje mezi 7 a 8 litry na 100 km, a to i pi opravdu svin jzd. Espace toti prostednictvm dat z navigace sleduje vkov profil silnice na nejblich sedmi kilometrech, aby mohl maximalizovat vyuit elektrick energie. Pokud budete jezdit hodn ve mst, pak potejte o litr vc. Jedn se pece jen ji o pomrn velk auto.

Velmi obstojn se d jezdit bez brzd, jen s jemnou nkolikastupovou modulac rekuperanho brzdn pdly na volantu. Ale kdy pak nechte nkter ze stup v innosti, pi dobrzovn brzdou, jako by se pohonn etzec napruil a zavibroval, jako kdy jste dobrzovali s prastarmi mniovmi automaty.

Mstsk piruety a utaen podvozek

zen nepin njak nadbytek zptn vazby, ale na druh stran kontrola nad autem je dostaten dobr, a tento renault se jev jako jeden z tch dynamitjch model na trhu.

Natoenm zadnch kol proti pednm a o pt stup systm 4Control, kter je standardem u obou vych vbav Esprit Alpine a Iconic, se pi manvrovn na mst zmen polomr oten o vce ne metr na vtench 10,4 metru, tedy podobn jako u malikho Renaultu Clio.

Jezdit po mst je tedy hraka. Benefitem systmu 4Control s natenm zadnch kol je existence vceprvkov npravy msto obyejn torzn pky. Podvozek je dobe vyladn a espace hezky sed na silnici, v zatkch se chov docela agiln.

Pi vych rychlostech se zase zadn kola natej opanm smrem, aby pomohla stabilit. Vsledkem je auto, kter na volantu psob menm a lehm dojmem, ne je ve skutenosti.

Espace m vak pomrn hodn utaen podvozek, aby se nehoupal a na silnici psobil jist. Na velkch 20 kolech je pak pocitov spe tvrd, na rozbit vozovce trochu poskakuje a kymc se. Samotn tlumie a pruiny vak dokou velk drncky elasticky odtlumit. Podvozek je odhlunn dobe, na dlnici je ovem ji okolo 100 km/h znt aerodynamick hluk.

Espace se objevil ve stejn dob jako TGV, co vedlo k tomu, e byl v tisku asto spojovn s vlakem, kter pivezl Pa do Lyonu. Nyn je ji na jin koleji. Vysokou modularitu kabiny vymnil za celkov univerzlnj charakter. Za 1 119 000 K dostanete ji bohat vybaven auto, kter vychz vhodnji ne srovnateln koda Kodiaq s plug-in hybridem 1,5 TSI/150 kW, ale i ne jej spalovac verze 1,5 TSI/110 kW. U mladoboleslavskho modelu navc mete nadle koupit diesel a pohon vech kol.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdila pod pseudonymem

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Tipy Redaktorů

Crystal Palace porazil ve finále poháru Manchester City a dočkal se trofeje

17 května, 2025

Fotbalisté Budějovic v domácí ligové derniéře podlehli Teplicím 0:3

17 května, 2025

Na Bajkonuru zadrželi dva Čechy, kteří tam chtěli fotit; dostali pokutu

17 května, 2025

Fotbalisté Slovácka se zachránili, Duklu čeká baráž

17 května, 2025

Trump bude v pondělí mluvit s Putinem o ukončení války na Ukrajině

17 května, 2025

Poslední Zprávy

Lídr seriálu F1 Piastri si v Imole potřetí v sezoně vyjel pole position

17 května, 2025

Počet cizinců v Česku mírně klesl, Ukrajinci tvoří více než polovinu

17 května, 2025

Trump uvedl, že bude v pondělí mluvit s Putinem o válce na Ukrajině

17 května, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.