Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Festival Krumlov odstartoval s barokními tanečníky na vodě a ohňostrojem

12 července, 2025

Brankář Škarek podepsal smlouvu se San Jose

12 července, 2025

Karlovarský festival dnes končí, cenu převezmou Skarsgaard a Brožek

12 července, 2025

Lavrov přistál v Severní Koreji, zahájil plánovanou třídenní návštěvu

12 července, 2025

České volejbalistky porazily v Lize národů mistryně Evropy Turkyně

11 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Svaz: Česko potřebuje zvýšit kapacitu železniční infrastruktury
Ekonomika

Svaz: Česko potřebuje zvýšit kapacitu železniční infrastruktury

PersonálPodle Personál20 května, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 20.05.2024 10:39

Praha – Česko potřebuje zvýšit kapacitu důležitých úseků železniční infrastruktury, aby byly až čtyřkolejné. Problémem jsou zejména takzvaná úzká hrdla, tedy úseky frekventovaných tratí, které mají horší průjezdnost. V tiskové zprávě to dnes uvedl Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia. Kromě přidání kolejí Česko podle svazu potřebuje také elektrifikovat více úseků tratí a vystavět vysokorychlostní tratě. Pokud zvyšování kapacity tratí pro Česko nebude prioritou, rozvoj tuzemské železniční dopravy se výrazně omezí, uvedl svaz.

Na hraně kapacity je podle svazu například trať na úseku z Prahy do Kolína, kde se setkává hustá příměstská doprava linek S, meziregionální a dálková vnitrostátní a mezinárodní doprava spojující Prahu s dalšími velkými městy v ČR i třeba na Slovensku, v Polsku, Rakousku či Maďarsku. Rozšíření na čtyři koleje by v tomto případě podle svazu umožnilo oddělit příměstské linky S od dálkových a meziregionálních spojů s méně zastávkami.

Další kapacitně problematické úseky jsou podle svazu například také v Ostravě mezi stanicemi Ostrava Svinov a Ostrava hlavní nádraží. „Jedná se o počáteční úsek de facto pro všechny dálkové spoje z Ostravska do Prahy a Brna. Je zde silná mezinárodní doprava v několika směrech, regionální doprava a samozřejmě opomenout nelze nákladní dopravu posílenou průmyslovým významem ostravské aglomerace,“ uvedl výkonný ředitel SVOD Bohemia Petr Moravec.

Situace je podle něj podobně kritická i na koridoru mezi Poříčany a Prahou. Doprava se ale podle svazu začíná zahušťovat také na tratích vedoucích z Přerova, mezi Českou Třebovou a Kolínem a mezi Brnem a Hrušovany u Brna na trati z Brna do Břeclavi, která pokračuje dál do Rakouska a na Slovensko.

Železniční dopravci loni přepravili 184,6 milionu cestujících, meziročně téměř o deset procent víc. Přepravní výkony železničních dopravců, tedy součet vzdáleností, na kterou vlaky přepravily jednotlivé cestující, loni činily 10,5 miliardy kilometrů. Železnici se podle svazu daří získávat nové cestující, současně roste průměrná ujetá vzdálenost, která loni činila 57 kilometrů, nejvíce za posledních pět let. Kvůli růstu výkonů železničních dopravců je podle Moravce potřeba přistoupit k rozšíření kapacit infrastruktury. „Bez těchto investic je v řadě oblastí možnost rozšiřovat nová spojení, která by přitáhla další cestující, na své limitní hranici,“ řekl.

Do železniční infrastruktury podle svazu hodně investuje například správce železniční infrastruktury v Polsku, které podle Moravce oznámilo novou investici ve výši sedmi miliard zlotých, tedy více než 40 miliard korun, do přestavby železnice ve Slezském vojvodství. Modernizace se bude týkat katovického uzlu po hranice s Českem. Kapacita trati se na velké části úseků zvýší z dvoukolejné na čtyřkolejnou a zároveň se po dokončení prací bude jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině. Příměstská vlaková doprava se oddělí od dálkové a nákladní.

Česko podle Moravce potřebuje podobné projekty na zvýšení kapacity důležitých úseků železnice. „Například mezi Prahou a Kolínem by jedno z nejužších hrdel šlo odstranit obdobně jako v Polsku přidáním čtvrté koleje v úseku Praha-Libeň – Poříčany a třetí, případně čtvrté koleje v úseku Poříčany – Kolín,“ uvedl. Podle něj český správce železniční infrastruktury, Správa železnic (SŽ), zpracoval a postoupil k připomínkování návrh střednědobé kapacitní strategie. „Považujeme ji za velmi potřebnou,“ uzavřel Moravec.

 

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Volkswagen a SAIC ukončily výrobu v čínském závodě, kde se vyrábějí i vozy Škoda

Koruna v pátek mírně oslabila k euru i dolaru, klesala také burza

Český výbor tiskového institutu odsuzuje útoky na novinářku Apolenu Rychlíkovou

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118.000 dolarů

Extrémní elektrický Renault 5 Turbo je z poloviny vyprodaný

Těžba hnědého uhlí v dole Bílina skončí v roce 2033

Cena bitcoinu překonala 116.000 dolarů, píše Reuters

Vodíková auta můžou být ekologičtější než bateriové elektromobily

EK představila nový kodex pro AI, zabývá se autorskými právy nebo bezpečností

Tipy Redaktorů

Brankář Škarek podepsal smlouvu se San Jose

12 července, 2025

Karlovarský festival dnes končí, cenu převezmou Skarsgaard a Brožek

12 července, 2025

Lavrov přistál v Severní Koreji, zahájil plánovanou třídenní návštěvu

12 července, 2025

České volejbalistky porazily v Lize národů mistryně Evropy Turkyně

11 července, 2025

Záplavy v Texasu si podle Trumpa vyžádaly nejméně 135 životů

11 července, 2025

Poslední Zprávy

O titul na Wimbledonu se střetnou Sinner s Alcarazem, Siniaková v deblu dohrála

11 července, 2025

Výškař Štefela si na Diamantové lize v Monaku vyskákal stříbro

11 července, 2025

Salač byl v tréninku Moto2 na Sachsenringu sedmý

11 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.