Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Festival Krumlov odstartoval s barokními tanečníky na vodě a ohňostrojem

12 července, 2025

Brankář Škarek podepsal smlouvu se San Jose

12 července, 2025

Karlovarský festival dnes končí, cenu převezmou Skarsgaard a Brožek

12 července, 2025

Lavrov přistál v Severní Koreji, zahájil plánovanou třídenní návštěvu

12 července, 2025

České volejbalistky porazily v Lize národů mistryně Evropy Turkyně

11 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Kmenová značka Volkswagenu loni prodala méně aut, nedařilo se jí v Číně
Ekonomika

Kmenová značka Volkswagenu loni prodala méně aut, nedařilo se jí v Číně

PersonálPodle Personál9 ledna, 2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 9.01.2025 12:11

Wolfsburg (Německo) – Celosvětový odbyt kmenové značky německého koncernu Volkswagen (VW) loni klesl o 1,4 procenta na 4,8 milionu osobních vozů. Prodej byl slabší především v Číně, která je pro automobilku nejdůležitějším trhem. Nižší zájem byl o elektromobily, uvedla dnes firma na svém webu.

„Rok 2024 byl celosvětově obtížným rokem se slabou ekonomikou, politickými problémy a silnou konkurencí – zejména v Číně,“ uvedl šéf prodeje Martin Sander. Společnost v této zemi předala zákazníkům téměř 2,2 milionu vozů značky VW, což je o 8,3 procenta méně než v předchozím roce. V Evropě se prodej snížil o 1,7 procenta na 1,25 milionu vozů.

Zájem o sportovně-užitkové vozy (SUV) trvá, elektromobily ale tolik žádané nejsou. Celkově byl téměř každý druhý nový vůz VW (47 procent) SUV. V porovnání s rokem 2023 se jejich podíl na celkovém prodeji podle podniku zvýšil o další 1,4 procentního bodu. Modelů elektrické řady ID se loni celosvětově prodalo 383.000, zatímco v roce 2023 to bylo kolem 394.000.

Vedení firmy a odbory se krátce před Vánocemi po dlouhém boji dohodly na programu restrukturalizace kmenové značky. Počítá se se zrušením 35.000 pracovních míst v Německu do roku 2030.

Mateřský koncern společnosti Volkswagen je největším evropským výrobcem osobních automobilů. Jeho součástí je rovněž automobilka Škoda Auto.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Volkswagen a SAIC ukončily výrobu v čínském závodě, kde se vyrábějí i vozy Škoda

Koruna v pátek mírně oslabila k euru i dolaru, klesala také burza

Český výbor tiskového institutu odsuzuje útoky na novinářku Apolenu Rychlíkovou

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118.000 dolarů

Extrémní elektrický Renault 5 Turbo je z poloviny vyprodaný

Těžba hnědého uhlí v dole Bílina skončí v roce 2033

Cena bitcoinu překonala 116.000 dolarů, píše Reuters

Vodíková auta můžou být ekologičtější než bateriové elektromobily

EK představila nový kodex pro AI, zabývá se autorskými právy nebo bezpečností

Tipy Redaktorů

Brankář Škarek podepsal smlouvu se San Jose

12 července, 2025

Karlovarský festival dnes končí, cenu převezmou Skarsgaard a Brožek

12 července, 2025

Lavrov přistál v Severní Koreji, zahájil plánovanou třídenní návštěvu

12 července, 2025

České volejbalistky porazily v Lize národů mistryně Evropy Turkyně

11 července, 2025

Záplavy v Texasu si podle Trumpa vyžádaly nejméně 135 životů

11 července, 2025

Poslední Zprávy

O titul na Wimbledonu se střetnou Sinner s Alcarazem, Siniaková v deblu dohrála

11 července, 2025

Výškař Štefela si na Diamantové lize v Monaku vyskákal stříbro

11 července, 2025

Salač byl v tréninku Moto2 na Sachsenringu sedmý

11 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.