Nov tablety iPad od Applu jsou rozhodn pozoruhodn. Pedevm nov model iPad Pro dostal nejvkonnj ip, jak um Apple aktuln vyrobit, a stal se tak z nj jet mocnj nstroj pro rzn kreativce, kte vyaduj profesionln vbavu na vytven grafiky, videa, hudby a podobn. Apple tuto schopnost pedvedl v nov reklam, kter se mu vak soud podle reakc veejnosti moc nepovedla.
Stejn jako nov tablety je i ona reklama technologicky zajmav. Figuruje v n ob lis, kter postupn drt rzn kadodenn nstroje slouc k vytven umn. Lis postupn rozmak hudebn nstroje (piano, kytaru), plechovky s barvou, potaov monitory, hern automat, objektivy k fotoapartm. Pot, co se zcela zave, tak se po nadzvednut lisu odhal jedno zazen, kter m symbolicky ve, co bylo prv rozdrceno, nahradit: nov tablet iPad.
Apple to jist myslel svm zpsobem dobe. Ukzal, e takto mal zazen doke nahradit adu nstroj, in je tak dostupnjmi, pehlednjmi a nabz umlcm vt volnost. Jene zrove reklama popudila veejnost, jeliko nien vc, kter by jinak mohly slouit dl, nikdo nevid rd. Pedevm rzn umlce toto pojet reklamy popudilo, jak je nyn vidt v nesouhlasnch reakcch na socilnch stch.
S touto reklamou se vbec nemu ztotonit. Postrd jakkoli respekt k umleckm nstrojm a vysmv se kreativnm innostem, zn jedna z reakc pod videem, kter zveejnil sm editel Applu Tim Cook na sociln sti X. Nien symbol lidsk kreativity a kulturnch spch jako nstroj k osloven umlc. Super, pidv se ironicky dal.
Proti reklam Applu se ohradila i nkter znm jmna. Nien lidskch zitk vm pin Silicon Valley, poznamenal k reklam znm herec Hugh Grant. Posmn koment pidal tak editel konkurenn znaky smartphon Nothing Carl Pei.
Svtov mdia jako napklad ABC News podala Apple o koment k tto nov reklam, nicmn reakce se nedokala. Co je navc zajmav, e nkdo si vzpomnl na starou reklamu od firmy LG, kter prakticky totonm zpsobem v roce 2008 propagovala svj nov mobil: