Další vyrobené škodovky zůstanou nekompletní, hořelo u dodavatele dílů

„Při požáru, během kterého nebyl naštěstí nikdo zraněn, zasahoval také Hasičský záchranný sbor společnosti Škoda Auto. Aktuálně prověřujeme rozsah dopadu této události do objemu výroby vozů. Celá věc je dále v šetření policie. Prosíme o pochopení, ale tuto záležitost nebudeme dále blíže komentovat,“ řekla mluvčí Martina Špittová.

Okolo poledne se pak ukázalo, že automobilka bude muset opět ve velkém vyrábět nekompletní vozy, které bude uskladňovat na odstavných plochách. Požár totiž nejvíce zasáhl společnost Grupo Antolin, která podle zjištění MF DNES dodává přímo na výrobní linky Škoda Auto výplně dveří do modelu Škoda Octavia.

„Báli jsme se, že se zastaví výroba, ale bylo nám řečeno, že se budou vyrábět nekompletní vozy,“ potvrdili MF DNES zaměstnanci automobilky Škoda v Mladé Boleslavi. Tento systém si firma vyzkoušela loni kvůli nedostatku čipů do výroby, kdy auta bez čipů vyrobila a zabalená do fólií odstavila na pronajaté plochy. Po naskladnění dílů vozy dokončila a dodala zákazníkům. Nyní tedy bude vyrábět Octavie, kterým později „nacvakne“ výplně do dveří, až je firma zasažená požárem bude moci dodávat.

Problém se tedy týká výhradně výroby v Mladé Boleslavi, auta vyráběná v Kvasinách v Královénradeckém kraji budou z linek sjíždět kompletní. 

Víkendový požár hasiči zlikvidovali zhruba po 17 hodinách Od sobotních 20:30 oheň likvidovalo přes 100 hasičů a kolem 40 hasičských aut, několik hodin platil nejvyšší stupeň požárního poplachu. Škoda podle předběžných odhadů policie přesáhne jednu miliardu, příčinu požáru zjišťují vyšetřovatelé. Zraněn nebyl nikdo.

Policejní vyšetřovatelé v pondělí odpoledne pak uvedli, že nevylučují možnost úmyslného založení, variantou je též nedbalost nebo technická závada.  Informovala o tom policejní mluvčí Barbora Schneeweissová.

Šlo o jeden z nejničivějších požárů v Česku. Doposud nejvyšší škodu ve výši čtyř miliard korun způsobil v roce 2015 požár areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova.

V sobotu večer začaly nejprve hořet dřevěné palety. Z nich se oheň rozšířil na výrobní a skladovací haly v sousedství, které využívá firma Grupo Antolin Turnov. 

Kamila Andrlová z firmy potvrdila, že podnik je v prostorách, kde hořelo, v nájmu. Blíž se ale firma odmítla k požáru vyjadřovat. Podle informací policejní mluvčí MIchaely Richterové zde zřejmě firma uskladňovala plastové součásti aut a linky na jejich výrobu. Hašení požáru komplikoval silný vítr a propadlá střecha jedné z hal.

Na místo zkázy se v pondělí přicházeli dívat i obyvatelé z okolí a zaměstnanci zasažených firem. Ti se teď obávají o práci. „Nevíme, co s námi bude, je to šok,“ řekl MF DNES zaměstnanec společnosti Grupo Antolin, který se byl v pondělí dopoledne podívat na zkázu, kterou plameny napáchaly. V místě nedaleko hlavního nádraží v Mladé Boleslavi, kde ještě před dvěma dny stály výrobní haly, zůstaly jen trosky.

Shořely tři výrobní linky

„Dělal jsem tady dlouho, nerad bych přišel o dobrou práci. Zatím nám řekli, že máme být doma za peníze. Firma má ještě dva závody u Turnova a Liberce, tak nás možná zatím umístí tam,“ doufá zaměstnanec.

Doplnil, že v halách kromě skladovacích zásob shořely také výrobní technologie a výrobní linky. Škoda kolem miliardy korun je tak podle něho reálná. „Shořely tři linky – pro Škodu Octavia, Volkswagen Arteon a jednu další automobilku. Podařilo se zachránit pouze linku pro Audi TT, tam by se už příští týden mohlo pracovat,“ řekl zaměstnanec.

Podle něho již vedení firmy hledá náhradní halu, kde by bylo možné co nejrychleji zabezpečit dodávky pro mladoboleslavskou automobilku Škoda. „To ale nebude jednoduché,“ dodal. Firma byla ve shořelém areálu v nájmu, k celé události se zatím vedení společnosti nevyjádřilo.

Díly ze společnosti Grupo Antolin míří do Škoda Auto takzvaně just in time, tedy přímo podle potřeby výroby bez velkých zásob. 

Komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související články

Latest Posts