Dvouspojkov pevodovky DSG v ojetinch: lep je vt, pozor na servis

0
36

Nejrozenj jsou pevodovky s hydrodynamickm mniem toivho momentu, pro kter tak hovo pomrn vysok provozn spolehlivost a komfort pouvn. Ale s tlakem na sniovn spoteby a emis zaaly automobilky hledat jinou cestu. Vedle idisky nepli pjemnch varitorovch CVT pevodovek se ujaly pevodovky dvouspojkov, kter kombinuj innost mechanickch pevodovek s rychlost a plynulost modernch automat.

Za popularizac tohoto een stoj koncern Volkswagen. Nejprve se pevodovky DSG dostaly do sportovnch voz, pozdji se vak rozily i v civilnch vozech a dnes je najdeme prakticky ve vech koncernovch modelech s vjimkou tch nejvtch, kde je stle pouvn klasick automat s mniem toivho momentu. Ojetou kodovku vyrobenou po roce 2010 prakticky s jinm automatem ne s DSG nekoupte.

Tento text je soust prmiovho obsahu pro pedplatitele

Dotte lnek a do konce

Jako len navc:

  • Mte k dispozici vce jak 30 000 prmiovch text na iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Zskte pstup ke vem naim novinm a asopism online a zdarma
  • Pednostn podte vstupenky na koncerty v sti Ticketportal a mnohem vce

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno