Nejrozenj jsou pevodovky s hydrodynamickm mniem toivho momentu, pro kter tak hovo pomrn vysok provozn spolehlivost a komfort pouvn. Ale s tlakem na sniovn spoteby a emis zaaly automobilky hledat jinou cestu. Vedle idisky nepli pjemnch varitorovch CVT pevodovek se ujaly pevodovky dvouspojkov, kter kombinuj innost mechanickch pevodovek s rychlost a plynulost modernch automat.
Za popularizac tohoto een stoj koncern Volkswagen. Nejprve se pevodovky DSG dostaly do sportovnch voz, pozdji se vak rozily i v civilnch vozech a dnes je najdeme prakticky ve vech koncernovch modelech s vjimkou tch nejvtch, kde je stle pouvn klasick automat s mniem toivho momentu. Ojetou kodovku vyrobenou po roce 2010 prakticky s jinm automatem ne s DSG nekoupte.
Tento text je soust prmiovho obsahu pro pedplatitele
Dotte lnek a do konce
Jako len navc:
- Mte k dispozici vce jak 30 000 prmiovch text na iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
- Zskte pstup ke vem naim novinm a asopism online a zdarma
- Pednostn podte vstupenky na koncerty v sti Ticketportal a mnohem vce