Labut pse slavnho Focusu. Mete mt cokoliv, pokud chcete tvlec

0
50

Nutnost vejt se do bruselsk emisn svrac kazajky a vce se zamit na elektromobily m sv obti. Po odstelen mondea a fiesty Ford v Evrop pch asistovanou sebevradu. Podezvn vtve pod sebou pipomn i redukce motor u focusu vyputn vborn benzinov patnctistovky z nabdky, zatmco v modelech Puma a Kuga je nadle k dispozici.

Stejn model Fordu tak v porovnn se kodou Octavia ztrc cenn body. Pokud si ho chcete koupit s benzinovm agregtem, muste si slovy Henryho Forda vybrat ze vech motor, pokud je to litrov tvlec. V nabdce jsou dv verze s vkonem 92 kW (125 k) nebo 114 kW (155 k). Stle jet mete objednat i dieselovou patnctistovku s 85 kW (115 k), ale aby vs na ni rychle zala chu, tak na ni Ford neposkytuje akn slevu, a vychz tak o horentnch 177 tisc korun dr. Focus se stle vyrb i ve sportovn verzi ST s 206kW tyvlcem 2.3 EcoBoost, to je vak pece jen trochu jin psnika za vce ne milion korun.

Verze od v ppad focusu vyjde na 550 900 K a kombi o 30 tisc K dr. To je o mnoho vce ne jet ped pr lety, kdy jste tento model podili i o dv st tisc levnji. Ale to je bohuel ji minulost. Co by dnes kdo za to dal!

Pomocnk i kazisvt

Npis Hybrid na zdi kombi trochu mate. Namsto pln hybridnho systmu, kter umouje pln elektricky jezdit na krtk vzdlenosti, se toti v tomto ppad jedn o pouh mild-hybridn stroj. Ve snaze snit tabulkov emise tvlci asistuje startr-genertor s naptm 48V, kter mu pomh startovat a asistuje mu pi zrychlovn. Rekuperovan energie se ukld pro pozdj vyuit do pomocnho lithium-iontovho akumultoru. Je umstn pod sedadlem spolujezdce, oproti klasickm hybridm i plug-in hybridm tak nepek v zavazadlovm prostoru, kde mete mt msto lepic sady rezervn kolo.

Samotn agregt 1.0 EcoBoost je velmi zdail, ostatn se jedn o lty proven litrov tvlec, kter je nkolikansobnm nositelem titulu Motor roku mezi litrovmi agregty. Startr-genertor vykrv prodlevu vfukovho peplovn, co motorm Fordu umonilo osadit motor vtm turbodmychadlem. Drobnou, ale pesto ji trochu ctte. Dynamika ujde, je vak bez njak vt vkonov rezervy. Pi pedjdn vm pome krtkodob overboost, kter zv toiv moment ze 195 na 220 Nm, a ve sportovnm mdu jet o 20 Nm ve.

inek mild-hybridnho stroj, kter m za kol stle co nejvce rekuperovat a uetit i njakou tu kapku benzinu, mete sledovat v pstrojovm ttu. Jeho existence je znt nejen pi jzd z kopce, ale i pi sebemenm ubrn plynu a brzdn, kdy je inek brzdn motorem a rekuperace a zbyten siln. Nov pomocnk tak tvlci trochu kaz reputaci.

Toto ve se toti bohuel podepisuje na dosti nevyrovnan jzd. Nkomu za volantem to mon me pipadat jako sportovn, ale zbytek osazenstva auta to asi pli neocen. U testovanho modelu se estistupovou manuln pevodovkou je tato anomlie dosti patrn. Ta vak aktuln ji u silnj varianty litrovho motoru v cenku nefiguruje, se samoinnou dvouspojkovou se sedmi stupni bude jzda nepochybn mnohem plynulej a komfortnj.

Po nastartovn a v nich otkch m tvlec hrub chod, kter me nkomu pipomnat sp zvuk dieselu. Tomu se ostatn bl ekonomika provozu. Pi troe snahy lze bez problm doshnout spoteby mezi 5,5 a 6,5 l/100 km. Pokud vak motor vytote, m ji hezk sportovn nakpl sound. Mimochodem u testovanho kusu navc reprk ve dvech u spolujezdce drnel jako v njak oltan star kodovce.

V zatkch je doma

Trakce na mokru nen v ppad litrovho motoru prv nejlep. Je toti znt, e je motor hodn lehk. Pokud si nedte pozor na dvkovn plynu, tak pi akceleraci na mokru zane auto hrabat a nsledn rzovat do podvozku.

Jzdn vlastnosti focusu jsou vak jinak tradin jeho pardn disciplinou. S radost se vrh do zatek a bez zavhn dr stopu. Verze ST-Line X je m vzhledem k tumu naladn podvozku, kter se projevuje na velkch krtkch nerovnostech, opravdu pikov. Kdo by chtl lep komfort, pro toho je v nabdce zven verze Active X, kterou dostanete za stejnou cenu. Kvli vt svtlosti ji ocen vyznavai outdoorovch sport, ale tak snazho nastupovn.

Focus i v nejnovj verzi dostoj povsti krle idiskch kompakt. M pesn komunikativn zen a poskytuje vbornou polohu za volantem. V zatkch pome i skvl bon opora pednch sedadel. Kabina tohoto fordu je prostorn a vyhov rodinnm potebm. Msta na hlavu, pro nohy i v oblasti lokt je dost, a to i na zadnch pjemn tvarovanch sedadlech. Ve verzi Kombi si focus navc v zdi voz zavazadlov prostor o objemu 635 litr, co je jen o 5 litr mn ne u tuzemskho matadora, Octavie Combi.

Verze ST-Line X m sportovn viz, a pestoe je to mild-hybrid, za vfuk se nestyd a dvojitou koncovku dv na odiv.

Krom ponkud podmrenho motoru m tento kompakt nadle i velmi mal vnj zptn zrctka. Na ad dleitch vc se vak neetilo. A to je dobe. Bhem dvou let m focus zmizet z nabdky, ale stle potvrzuje, e rozhodn do starho eleza nepat. Tu benzinovou patnctistovku bychom ovem rozhodn chtli zpt, pane Forde!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno