Luxusn elektrosedan od VW pijd. Sedmika m dojezd 700 km na nabit

0
69

Sedmika nese zejm ne nhodou stejnou slovku jako luxusn sedany konkurence od BMW, stejn jako ony bude vrcholem modelov ady automobilky. Volkswagen sedmice dopl pln nov elektromotor o vkonu 210 kW (286 kon), kter bude ve vech verzch ID.7 bez ohledu na velikost baterie. Ta bude mt urit nkolik verz, tak jako u dosavadnch elektrickch volkswagen, aktuln maj dka baterie s vyuitelnou kapacitou 77 kWh (slab 58 kWh verze jist nebude nabzena ve vrcholnm modelu). Pravdpodobn vak je, e ID.7 dostane i novou, jet silnj baterii. Vechny komponenty si koncern Volkswagen chce do budoucna vyrbt sm, elektromotor (intern oznaen APP550) byl vyvinut ve spoluprci s dcerou VW Group Components v Kasselu, kde se tak vyrb.

Prv s nejsilnj bateri slibuje vrobce dojezd na jedno nabit a 700 km podle novjho (a pravdomluvnjho) micho cyklu WLTP. Pomh k tomu i vyladn aerodynamika se skvlou hodnotou souinitele 0,23 co je na rovni absolutn svtov piky. Maximln nabjec vkon, dleit pro rychlonabjen na dlouhch cestch, je na rovni 200 kW co je hodn, ale rekord to nen, nkter modely (napklad Porsche Taycan, Hyundai Ioniq 5) umj i vc a pikov nabjeky zvldaj a 350 kW.

ID.7 je pro znaku Volkswagen v Evrop, n a Severn Americe extrmn dleitm modelem. Je to atraktivn vz, kter nadchne prmiovmi technologiemi, exkluzivitou, pikovm komfortem a vysokou uitnou hodnotou v kadodennm provozu.

Imelda Labbov, lenka pedstavenstva znaky Volkswagen

Chytr stecha, hlasov ovldn. A automatick jzda

ID.7 m tak spoustu prvk vbavy, kterou jsme zvykl vdat jen u voz vych td prmiovch znaek. Pkladem jsou masn sedadla s certifiktem zdravch zad AGR a adaptivn klimatizac, zajiujc chlazen, vyhvn i vysouen, nebo elektronicky zatmaviteln panoramatick stecha. Ta m takzvan chytr sklo, je lze dotykovm ovldnm elektronicky zprhlednit nebo zneprhlednit. Stejn jako u mnoha dalch funkc v modelu ID.7 me i ovldn stechy probhat prostednictvm hovorovch hlasovch povel o to se star nov hlasov asistent IDA. Portfolio vbavy na pn zavruje audiosystm Harman Kardon o vkonu 700 W se 14 high-endovmi reproduktory vetn centrlnho vpedu a subwooferu v kufru.

Krom toho bude ID.7 umt sama jezdit a protoe to evropsk legislativa nedovoluje, uvd automobilka, e jej Travel Assist se sdlenmi daty pevezme v ppad poteby zen modelu ID.7 v pnm i podlnm smru. Od rychlosti 90 km/h na vcepruhovch dlnicch pak systm zvldne i asistovanou zmnu jzdnho pruhu, by idi mus na cel proces dohlet. Samoinn parkovn si zase um zapamatovat poslednch 50 metr jzdy a za- nebo vyparkovat automaticky. idi pitom me sedt za volantem, nebo na parkovac manvr dohlet zvenku v aplikaci na chytrm telefonu.

Automatick systmy maj ovem stle mnoh omezen tm nejvznamnjm je fakt, na nj upozoruje i sama automobilka v poznmkch pod arou. A to, e idi mus bt kdykoli pipraven pevzt zen a nen zbaven sv povinnosti odpovdnho zen vozidla. Co vlastn znamen, e nechat zen jen na aut samotnm nen mon, nevnovat se zen tak ne jinak by se mohlo stt, e by vm systm chtl pedat zen a ve chvli, kdy si sm nev rady, tedy v krizi. Zrove automobilka pe, e proces lze kdykoli deaktivovat a funguje pouze ve spojen s naviganm systmem a s aktivn licenc We Connect. Online funkce systmu Travel Assist se sdlenmi daty lze vyuvat pouze na zem pokrytm mobiln telefonn st a pi patinm nastaven pro ochranu soukrom. A to pokryt me bt docela problm, jak jsme popisovali v tto glose:

Kadopdn jsme velmi zvdavi, co vlastn bude sriov ID.7 umt, a se na podzim zane v esku prodvat. A taky, kolik bude vlastn stt…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno