Nen mal, jen se mu tak k. Vstup do svta Lexusu s vychytanm hybridem

0
140

Mal mstsk vozy se postupn staly pro spoustu automobilek tahounem a asto jejch nejdleitjm vrobnm segmentem. Jet ped pr lety jejich prodeje pravideln rostly a nepostradatelnost voz nejmen tdy, kter se prodvaly i kolem dvou set tisc korun, byla zejm. Vozy jako Ford Fiesta, Volkswagen Polo nebo koda Fabia kralovaly prodejm, napklad v roce 2017 se jich prodalo po Evrop tm pt milion.

Jene tomu je konec, prodeje zaaly padat se stoupajcmi cenami a automobilky zaaly vrobu malch voz se spalovacmi motory omezovat. Dvodem jsou zejmna limity na emise zplodin Evropsk unie. Zatm jde pouze o omezen vroby, pokud vak dojde k finlnmu schvlen normy Euro 7, bude to konec definitivn. Mal auta se spalovacm motorem, a to ani hybridy, u nic nezachrn.

Zatmco by se tedy velk vozy mohly vyrbt a do roku 2035, jak plnuje EU, mal aut skon dve. pravy motor, aby svmi emisemi vyhovly poadavkm nejnovjch norem, jsou toti tak drah, e by cenu malch voz vyroubovaly na vce ne dvojnsobek, take by se mohly stt neprodejnmi. Zatmco u velkch aut, jejich ceny se pohybuj o d ve, nebude zdraen pro zkaznky tak citeln.

Automobilka Toyota vak v, e navzdory psnm pedpism doke vyrobit prodejn mal vozy, a proto nedvno prezentovala pestavn Yaris Cross. A proto pedstavila nov model nejmenho a nejlevnjho lexusu UX.

Pohled zdola

Krsou na prvn pohled rozhodn nezaujme. Ostatn, prvoplnovit lbiv design nikdy nebyl silnou strnkou znaky a to plat i pro jeho nejmen model. Ani tyi roky po uveden na trh nenael ladn kivky, zato osobitost mu nechyb, a dl se tak me smle stavt nejblim konkurentm, tedy Audi Q3, BMW X1 nebo Mercedes GLA. Prodeji je sice nepekonv, zato stylem, zapamatovatelnost a hybridnm motorem, kter se stal synonymem Lexusu, ano.

Funguje toti zase o nco lpe, Toyota zaala vyvjet hybridn pohony v podstat ji na pelomu tiscilet a zkuenosti jsou znt. tyvlcovmu dvoulitru tedy pomhaj v lexusu tradin dva elektromotory. Dohromady dvaj pknch 178 kon a zrychlen z nuly na sto za 8,4 sekundy. Take podle sel nesedte v dn raket, ale dky uren vozu, tedy do mstskho provozu, si toho ani nevimnete. Dky elektromotorm na semaforech rozhodn posledn nejste, sp prvn.

Na Teufelsbergu. Lexus UX je mon nejmenm Lexusem, pesto dky typick eln masce psob mohutn.

Patin dynamika nechyb ani ve vych rychlostech. m to je? Me za to konstrukce pohonnho stroj a dobr rozloen hmotnosti. Na rozumn rovni se podailo t udret celkovou hmotnost, vdy spalovac motor m pouze 112 kilogram. Jednodue nepotebujete tkou nohu na pedlu, abyste mohli s autem pedjdt teba i na dlnici. Krom hybridnho UX 250h prodv Lexus i levnj, ist benzinov UX 200. Jeho majitel uet, ale parametry m o poznn hor. M tm identick motor, take bez elektromotor ni vkon a pohnna jsou pouze pedn kola. Od toho se vak velk vdlky neoekvaj, tak jde do prodeje jen v nkterch evropskch sttech, vdy v roce 2021 bylo jen tinct procent prodanch lexus bez jakhokoliv elektrickho pohonu.

Nen mal, jen se mu tak k

Po usednut za volant vs brzo opust obavy z toho, jak budete dit mal auto. Dky pouitm materilm, celkovmu nastaven i vylepen strukturln tuhosti toti vbec nemte pocit, e byste dili mal auto. Mon i dky lehce zvenmu postaven mstskho SUV proplouvte hustm provozem bez outsiderskch pocit. Auto se d jednodue skvle.

Je to trochu pekvapenm, protoe bvalo pravidlem, e mstsk SUV, tedy pseudoterenn autka na zvenm podvozku, jsou na tom pece jen se stabilitou v zatkch nebo pi jzd po dlnici vdy o nco h ne jejich ni soukmenovci. A jak se Toyota Yaris Cross, kter vynik designem, ovem obas se trp pi vych rychlostech, u Luxusu UX se ladn zdailo mnohem lp. Cenovka o ti sta tyi sta tisc v je znt. Hodn znt.

Monumentln Braniborsk brna je jednm z nejvraznjch symbol Berlna a vlastn celho Nmecka. Obvykle zde bv runo i na silnici, ale Lexus UX 250h zde projdl osamocen.

A bort tm tradin stesky automobilovch nadenc, kte pi zmnce o jakmkoliv crossoveru zvedaj obo pro kazit nco jako vborn fungujc hatchback do podoby t잚ho, pomalej, he ovladatelnho a draho vozu s dram provozem, kdy stejn tak jako tak tern neprojede a vt prostor v interiru nenabdne.

Jene Lexus UX rozhodn nepsob jako zbyten auto, a to i co se spoteby tk. Pokud nebudete blznit, dostanete se celkem pohodln pod pt litr. Navc se objevuj dal pozitiva, tentokrt shodn i s dalmi SUV lep rozhled nejen na kiovatkch i pohodlnj nastupovn. A pokud jde o prostor v kabin, UX se jm ad spe mezi vt mal vozy.

Tomu odpovd i jzdn komfort, ticho pohlt idie i pi vych rychlostech. I tady je poznat vjimen tuhost karoserie s ocelovmi vztuhami dve. Prvotdn kultivovanost jzdy lze pi cenovce kolem milionu korun oekvat.

Budoucnost ve hvzdch

Vrobce si mohl dovolit v rmci inovovanho multimedilnho systmu MM21 nainstalovat vt obrazovku, dvanct palc je u celkem dost. Pot i jej sten vystren z palubn desky, take je idii bl a pi pepnn nemuste natahovat ruku. Nebo ji nenathnete vbec, pokud budete vyuvat integrovan palubn asistent Hey Lexus. Pome s ovldnm klimatizace, rdia, nastavenm vozu a dalch funkc. A tak s navigac, pokud se tedy rozhodnete vyuvat pedinstalovanou cloudovou od vrobce. A ta m, bohuel stle, pr much a prkrt se nm s n povedlo dostat v dungli velkomsta do stavebnch uzvr. Tyto problmy e Google navigace nebo Waze spolehliv za pr sekund, ale to u je bez hlasovho asistenta Lexus.

Modelov tda Lexusu UX F SPORT Design vyuv vnj styl F SPORT pro vraznj vzhled nejen na silnici.

Krom samonabjecho hybridnho UX 250h, a benzinovho UX 200 bude od jara v prodeji u pln elektrick UX 300e, kter m dovolit a dojezd 450 km. Na rozdl od jinch automobilek to m zatm bt pro prmiovou japonskou znaku okrajov segment, kter nepothne prodeje. A vzhledem k mnohem levnj a stle silnj nsk konkurenci to je dobe. Pokud vak opravdu dopadne norma Euro 7, je toto mon lexus budoucnosti.

Mon. V Toyot stle v, e nenastanou nejernj scne a evropsk automobilismus neskon u elektrickch posouvtek s minimlnm dojezdem a pofidrnm komfortem. Na rozdl teba od Volkswagenu pedpokldaj, e spolenost dostane rozum a stle v v nvrat k umrnn budoucnosti, jej soust budou i spalovac motory. A pokud ne, zamen produkce na vy stedn tdu dv smysl. V n by vedle zplavy levnch nskch a indickch vrobk mlo zstat dost prostoru pro tradin automobilky.

Lexus UX 250h v slech

  • motor: zehov adov tyvlec 1 987 cm2 (152 kon) + dva elektromotory (109 kon), 190 Nm ve 4 400 a 5 200 ot/min
  • vkon hybridn soustavy: 130 kW (178 kon)
  • pevodovka: automatick eCVT
  • maximln rychlost: 177 km/h
  • zrychlen 0100 km/h: 8,5 s
  • spoteba: 5,3 – 5,7 l/100 km
  • emise: 120128 g/km
  • kola: 18
  • cena vozu: 849 000 K

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno