BMW tak ukonilo nkolikamsn spekulace o designu i parametrech novho stroje. Cel slavnostn veer zahjil Markus Schramm, editel BMW Motorrad, kter ns seznmil s novinkami v jejich produkci. Mezi gratulanty nechybl ani kancl Spolkov republiky Nmecko Olaf Scholz a primtor Berlna Kai Wegner.
Nov model se jmenuje R 1300 GS a je to samozejm dvouvlec boxer. Nejedn se o pouh upgrade, ale o zcela nov postaven stroj. Bon silueta zstv sice podobn, ale pod povrchem je vechno jinak. Dle vyjden fa projektu jsou s pedchozm modelem spolen tak nanejv roubky.
Nov geso je proti svmu pedchdci o 12 kg leh a vkon se zvedl na 107 kW, tedy na 145 kon, toiv moment se zvil na 149 Nm pi 6 500 otkch za minutu. Zsadn byl pepracovn i rm a podvozek. Svtl vka vzrostla o 20 mm, ale ani ni jezdci s tm nebudou mt problm, protoe i tato nmeck novinka nabz, podobn jako jej konkurenti, monost sniovn podvozku pro nastupovn. Do pracovnho mdu se podvozek zvedne v automatickm reimu po dosaen rychlosti 40 km/hod a po zpomalen pod 25 km/hod opt klesne.
Pedn svtlomet byl dlouhou dobu signifikantnm prvkem stroje, ale i ten se naprosto zmnil. Pedn LED svtlomet disponuje matrix technologi, a to u ve standardn vbav. Tempomat je nyn tak soust standardn vbavy, voliteln me bt doplnn o adaptivn tempomat, ppadn asistentem upozorujcm na riziko eln srky nebo monitorovnm provozu ve vedlejch jzdnch pruzch.
Mimo zkladnho modelu budou v nabdce varianty Triple Black, 719 Tramuntana a GS Trophy, kter jasn deklaruje, e novinka by nemla ztratit nic ze svch ternnch ambic. Pjemnm pekvapenm je i cena, kter se sice zvedla o nkolik set eur proti pedchozmu modelu, ale za to dostane zkaznk v zkladu mnohem lep vbavu.
A protoe jsme navtvili nejen nov oteven muzeum, ale tak tovrnu, vidli jsme na vlastn oi, e se nov model vyrb na dvou linkch zrove.
Nezapomn se ani na elektromobilitu, jejich nov elektrick sktr v zajmavm designu bude pro zjemce rozhodn dostupnj, pod vak pod znakou BMW zatm neekejte elektromotocykly.