Moskevsk Zavod imeni Lichaeva (ZiL) se proslavil stavbou limuzn pro sovtsk papale, ovem v padestch letech, kdy se tamn autoprmysl snail dret krok se svtem, vznikl v jeho dlnch tento pohledn oteven spork. Stavt se zaal v roce 1957, dokonit ho mli v Moskv za tyi roky, v roce 1961, to bylo na takov projekt v t dob moc.
Dvoumstn roadster, jeho tvary navrhl Vasil Radionov v duchu italskch sportovnch specil t doby, me pipomnat teba slavnou Testa Rossu, kterou u Ferrari postavil nedvno zemel Gioto Bizzarrini.
Trubkov rm obleen do lamintov karoserie ukrval adov osmivlec. Prvn postaven exempl sportovnho vozu dostal estilitr ze ZiLu 111 s vkonem 169 kW (230 kon), druh ml dokonce sedmilitrov objem a 199 kW (270 k). S prvnm pr umla stodvanctka uhnt 260 km/h, druh dokonce o deset kilometr rychleji. Reln pr namili maximln 230 km/h a sprint na stovku za devt sekund. I to byl asn vkon, u kvli tstupovmu manulu, kter pochzel z mamut limuzny ZIS 110 ze tyictch let. Auto mlo velmi slunou hmotnost 1,3 tuny a podle veho i dobrou aerodynamiku.
Zadn nprava byla typu De Dion kombinujc prvky tuh npravy a nezvislho zaven. zen ovem sportovnmu charakteru auta moc neodpovdalo, pochzelo z Volhy GAZ 21, slavn Carevny.
ZiL 112 byl podle veho prvnm automobilem postavenm v SSSR, kter dostal radiln pneumatiky a kotouov brzdy (to rozhodn nebylo v t dob bn ani na kapitalistickm zpad u zavedench znaek). Kola upevnn centrln matic mla mezi sebou na zadn pohnn nprav samosvorn diferencil.
ZiL 112 zvodil v nrodnm ampiontu, v letech 1964 a 1965 s nm Gennadij arkov vyhrl domc mistrovstv Formule 5.
Do dneka peily oba exemple, bl je hvzdou muzea aut v lotysk Rize, modr m bt ve sbrce vdskho sbratele.