Syntetick paliva maj zachrnit spalovac motory, ekoaktivist jsou proti

Automobilm by mohly zstat i do budoucna benzinov motory, ani by to bylo v rozporu s plnovanm plnnm emisnch cl. Aspo to si mysl spoleenstv eFuel Alliance, kter propaguje pouvn syntetickch e-paliv s nzkm obsahem CO2. Nedvno se za nj postavil i nmeck autoklub ADAC. Technick prezident ADAC Karsten Schulze k tomu uvedl: Pro dosaen cl v oblasti ochrany klimatu v doprav bude krom nrstu elektromobility zsadn, aby k tomu pispl i stvajc vozov park osobnch automobil.

Syntetick e-palivo plnuje vyrbt teba Porsche na zklad technologie od ExxonMobil ve spoluprci se spolenostmi Siemens Energy a Enel. Ze zatku zkuebn pro pouit v motoristickm sportu. Vyrbt se budou v tovrn Haru Oni v Chile. Syntetick palivo vznikne zjednoduen chemickm procesem z vodku vyrobenho za pomoci energie ze slunench a vtrnch elektrren. M mn sloek ne klasick benzin nebo nafta a pi jeho spalovn se produkuje vrazn mn emis CO2.

Proti e-palivm ovem razantn vystoupila ekologick organizace Transport & Environment (T&E). Proti emism CO2 pi vrob a spalovn nic nem, ale podle nejnovjch test emis, kter si objednala, vypoutj automobily pohnn syntetickm palivem stejn mnostv jedovatch oxid dusku (NOx) jako motory na benzin E10. A nejen to. Podle test, kter pro T&E provedla organizace IFP Energies Nouvelles, vypout automobil na e-palivo mnohem vc oxidu uhelnatho a amoniaku. Pestoe se emise pevnch stic pi pechodu na e-benzin vrazn sn, na kad ujet kilometr vozidla se stle uvoln vc ne dv miliardy stic.

Julia Poliscanova, vrchn editelka pro vozidla a e-mobilitu ve spolenosti T&E, uvedla: dn slova nemohou pekonat vdeck poznatky o spalovn uhlovodk. Dokud se bude palivo spalovat v motorech, bude v naich mstech petrvvat toxick vzduch. Zkonodrci, kte v emisnch clech ponechvaj mezery pro e-paliva, odsuzuj veejnost k dalm desetiletm zneitn ovzdu, ktermu se lze vyhnout.

Vzkum T&E tak upozoruje, e syntetick palivo bude velmi drah. Podle analzy bude provoz automobilu na e-palivo bhem pti let stt idie o deset tisc eur vc ne provoz bateriovho elektromobilu. Vysok nklady na syntetick palivo tak zdra provoz ojetch automobil o stejnou stku.

Komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související články

Latest Posts