V Mnichov MPV neodepsali. BMW 2 Active Tourer pijd nanovo

0
62

U pravovrnch pznivc znaky s modroblou vrtul ve znaku to BMW 2 Active Tourer nikdy nemlo lehk. Zatmco sportovn kup ady 2 bylo pijato s nadenm, nad MPV mnoz ohrnovali nos. Dostalo dokonce nelichotivou pezdvku krtek, nejen proto, e pro BMW netypicky hrabe pednma, ale i kvli jeho ne pln sportovnm proporcm.

Je pravda, e v dn ad BMW se od sebe dva modely neli tolik jako Coup a Active Tourer, ale od roku 2014 se pro druh jmenovan rozhodlo 430 tisc zkaznk, a to byl dvod pokraovat i v dal generaci. Podle BMW je Active Tourer pro mnoh lidi vstupenkou do svta bavorskch voz, asto je to jejich prvn koupen auto mnichovsk znaky v ivot. A koho BMW chytne, u ho jen tak nepust.

Druh generace si sice zachovala proporce rodinnho MPV, ale jinak je proti svmu pedchdci jin v podstat ve vem vetn rozmstn ovlada. Pila ovem o vt variantu Grand Tourer, se kterou se u nepot.

Novinka dostala ob masku chladie, typickou pro aktuln designov styl mnichovskch voz. Na dlku m o 32 milimetr (nyn 4386 mm), na ku o 24 milimetr (1824 mm) a na vku o 21 milimetr (1576 mm) vce ne dv. Rozvor se nezmnil a in 2670 milimetr.

Velikost zavazadlovho prostoru se zvtila o snadno pehldnuteln 2 litry a in 470 litr (223i m 415 l, plug-in m 406). Zstala pkladn variabilita zadnch sedadel, kter jsou sklopn v pomru 40:20:40 a jsou samostatn posuvn a o 13 centimetr. Nastaviteln je rovn i sklon opradel.

Aby proplouvalo vzduchem

AERODYNAMIKA

I kdy jde o rodinn MPV, BMW si dalo dost prce s aerodynamikou. Proudn vzduchu kolem vozu je usmrovno aktivnm systmem vzduchovch klapek v BMW masce chladie ve tvaru ledvinek i v nasvacch otvorech ve spodn sti pednho nraznku; vzduchovmi clonami na krajch pednho nraznku; zaputnmi klikami dve; kombinac stenho spoileru a bonch aerodynamickch lit okolo zadnho okna; velkm difuzorem ve spodn sti zadnho nraznku; aerodynamicky optimalizovanmi koly z lehk slitiny; tm zcela zakrytm podvozkem a skrytmi koncovkami vfuku.

Kompletn nov je i pracovit idie. Auto je standardn vybaveno erstvm operanm systmem a novou generac ovldacho systmu BMW iDrive s prohnutm displejem. Tato kombinace je v souasn dob dostupn pouze v ist elektrickch modelech BMW iX a BMW i4.

Co naopak budou lid hledat marn, to je oton ovlada iDrive mezi pednmi sedadly. Vrobce to zdvoduje celkovm uspodnm interiru, kde by k ovladai nebyl dobr pstup pravou rukou idie. Kadopdn jde o krok zpt, protoe iDrive pat k tomu nejlepmu, co v ovldn infotainmentu dnes na trhu existuje.

Na druhou stranu je ovem frov ct, e krom dotykovho ovldn pes centrln obrazovku jde ada funkc ovldat pes volant a existuje i hlasov volba, by BMW aktuln esky nerozum a nemluv. tvrt monost ovldn pes iDrive by tak byla u trochu marnotratn.

Pro BMW ady 2 Active Tourer budou pi uveden na trh pipraveny ti zehov motory. Zatmco variantu BMW 223i Active Tourer bude pohnt dvoulitrov tyvlcov motor, modely 218i a 220i budou vybaveny tvlcovmi jednotkami se zdvihovm objemem 1,5 litru. Ve dopluje naftov tyvlec 218d a v budoucnu jet dv plug-in hybridn varianty.

Krtce jsme se svezli s prozatm vrcholnou variantou 223i, benzinovm tyvlcem o maximlnm vkonu 150 kW. Mild-hybridn technologie k tomu pidv dodaten vkon 14 kW. Na rodinn vz mon a zbyten vkonn motor dv autu psobiv zrychlen z nuly na sto za rovnch sedm sekund. Ochotn a hlavn plynule jde do otek, a je pitom pkladn tich. Deklarovan spoteba je jen nco pes est litr, konkrtn 6,3 l/100 km.

BMW 223i Active Tourer

V slech

  • dlka/ka/vka/rozvor (mm): 4 386 / 1 824 / 1 576 /2 679
  • zavazadlov prostor: 415 l
  • max. vkon: 160 kW
  • max. toiv moment: 360 Nm
  • max. rychlost: 241 km/h
  • zrychlen na 100 km/h: 7,0 s
  • prmrn spoteba dle vrobce: 6,06,6 l / 100 km
  • zkladn cena: 757 900 K (218i)
  • cena testovan verze: 928 200 K

Ve spojen s pesnm zenm a psobivou ovladatelnost, kter je vozm BMW vlastn, je jzda pjemnm zitkem, kombinujc komfort se sportovn agilitou v moment, kdy je to poteba. Rozen rozchod pispl ke stabilit v zatkch, dobe naladn podvozek se zase postar o komfort za kad situace.

BMW 2 Active Tourer urit nen typickm rodinnm vozem, po kterm by shla prmrn esk rodina. Ale sv msto v portfoliu znaky si tento model jednoznan zaslou. Boduje prostorem, kvalitou i povedenm mildhybridnm pohonem. Cenk startuje na stce 757 900 K za verzi 218i. Jeho jedin pm konkurent, Mercedes B, nevypad zvenku tak dynamicky a nenabdne tak zitkov jzdn vlastnosti, ale modernost interiru i zavazadlovm prostorem 455 litr se mu vyrovn. Je ovem levnj, vkonov srovnateln varianta B180 stoj od 693 300 K.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno