Do prosince je sice ještě daleko, ale mnozí se na konec roku těší již dnes. Je totiž jasné, že automobilka Škoda v prosinci stáhne plachtu ze sportovní varianty nové generaci Kodiaqu RS.

Jak bude auto vypadat, do značné míry naznačují snímky z Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví. Sportovní vzhled Kodiaqu RS bude podtrhovat řada designových prvků charakteristických pro tyto modely. Rámeček masky chladiče, lišty kolem bočních oken, kryty vnějších zpětných zrcátek, ale i střešní ližiny budou vyvedeny v lesklé černé barvě. Lze rovněž očekávat zadní boční okna a sklo pátých dveří s vyšším stupněm zatmavení.

Kodiaq RS bude jezdit na specifických kolech z lehké slitiny (patrně ve vzorech Comet či Elias), podobných jako u Octavie RS. Očekávat lze rovněž, že standardně dostane Matrix-LED přední světlomety a top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru a funkcí uvítání a rozloučení.

Logo RS na karoserii i v interiéru bude podobně jako u Octavie v novém provedení. Typickým prvkem se stane opět zadní nárazník s červeným reflexním pruhem téměř v celé šířce vozu, ze kterého budou trochu vyčnívat rozměrné ozdobné koncovky výfuků.

Oproti předchůdci o 20 koní navíc

Techniku své chystané novinky mladoboleslavská značka tradičně nekomentuje, vzhledem k tomu, že Kodiaq v nové generaci zmohutněl a trochu přibral, tak lze podle několika zdrojů očekávat, že místo 245 koní u minulé generace jeho motor 2.0 TSI dostane o 20 koní více (195 kW) a točivý moment 400 Nm. Samozřejmostí bude opět standardní pohon všech kol spojení s dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni.

Kdo by měl v Kodiaqu RS zájem o diesel, má smůlu. Dvoulitrový diesel BiTDI se kvůli emisním limitům přestal vyrábět v červnu 2020 a již se pod kapotu nevrátí.

Je téměř jisté, že sportovně laděný Kodiaq bude podobně Octavia RS vybaven originálním sportovním výfukovým systémem a jeho sportovní aranžmá podpoří nový software motoru, který zvyšuje otáčky motoru při rozjezdu a přináší ještě větší požitek z jízdy ve sportovním režimu. Podvozek s adaptivními DCC tlumiči navíc zajistí potlačení náklonů karoserie a pomohou vyhladit nerovnosti.

Je otázkou, zda se Kodiaq RS vrátí opět na Nürburgring, na němž Kodiaq od roku 2018 drží rekord na kolo (9 minut 29 sekund a 84 setin) pro kategorii sedmístných SUV. Pokud ano, tak se Sabine Schmitzovou, která bohužel v roce 2021 podlehla rakovině, (a dieselem) to již nebude.

Půl století s označením RS

Historie označení RS (Rally Sport) začala v roce 1974. Tehdy ho mladoboleslavská automobilka použila u soutěžních prototypů 180 RS a 200 RS. Díky velkým úspěchům vozu Škoda 130 RS v sedmdesátých a osmdesátých letech se zkratka RS stala legendárním synonymem motoristického sportu. V roce 2000 vstoupila Škoda do mistrovství světa v automobilových soutěžích s Octavií WRC a zkratku RS současně poprvé použila pro sériovou octavii. O tři roky později následovala Fabia RS (již se nenabízí), a v sezoně 2018 tuto řadu doplnil Kodiaq RS. Letos, právě v roce padesátého výročí označení RS, se představují nová provedení Octavie RS i Kodiaqu RS.

Podíl
Exit mobile version