Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

V neděli se uskuteční videokonference lídrů tzv. koalice ochotných

17 srpna, 2025

5. kolo: Plzeň potřetí za sebou v lize nevyhrála, Slavia ztratila body v Jablonci

17 srpna, 2025

Při požáru střechy domu v Duchcově hasiči evakuovali 11 lidí, dva pomocí žebříku

16 srpna, 2025

Trump chce v pátek uspořádat summit mezi ním, Zelenským a Putinem, píše Axios

16 srpna, 2025

Perušič se Schweinerem jsou na Pro Tour v Montrealu v semifinále

16 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Autoprůmysl v Česku slibuje, že kvůli elektromobilům propouštět nebude
Auto

Autoprůmysl v Česku slibuje, že kvůli elektromobilům propouštět nebude

PersonálPodle Personál22 března, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

„Podle mých odhadů nám tak minimálně 20 let elektromobilita nebude dělat žádné problémy. Její rozvoj je pomalý a bude nějakou dobu trvat, než se stane výraznější na celosvětovém poli a jestli se vůbec stane. V současnosti stále po světě tvoří zhruba 90 procent automobily na klasické motory. A i kdyby najednou začal platit zákaz jejich výroby, my musíme po určitou dobu zajistit výrobu náhradních dílů,“ říká předseda představenstva společnosti Brisk Mojmír Čapka.

Brisk vyrábí hlavně zapalovací svíčky a snímače ovlivňující vstřikování paliva do motoru. Její loňské tržby podle předběžných výsledků poprvé překročily hranici miliardy korun a zisk byl přibližně 100 milionů korun. Brisk zaměstnává 550 lidí.

Českobudějovická firma Robert Bosch, která vyrábí komponenty do aut, patří k největším zaměstnavatelům v Jihočeském kraji, zaměstnává 3600 lidí. „Zakázek máme dostatek. Rozhodně žádné propouštění nepřipravujeme,“ uvedla za Bosch Barbora Schellová.

Rozvoji elektromobility se postupně přizpůsobuje japonská nadnárodní skupina JTEKT, která má v Česku čtyři závody na výrobou součástek pro automobilový průmysl. Dva provozuje v Plzni a po jednom v Pardubicích a Olomouci. „Obrat našich závodů je přes 12 miliard korun a zaměstnáváme téměř dva tisíce zaměstnanců. V Plzni a Pardubicích vyrábíme komponenty a montujeme finální sestavy systémů řízení do automobilů. Přechod na elektromobilitu nemá žádný produktový dopad na tyto závody, neboť systém řízení je nutný jak v autě se spalovacím, tak s elektrickým motorem,“ uvedl Petr Novák z evropské centrály japonské nadnárodní skupiny JTEKT Corporation, kde má na starost automobilový průmysl.

V Olomouci skupina JTEKT vyrábí ložiska pro automobily. „V tamní továrně řešíme dopad (elektromobility) větším zaměřením na diverzifikaci zákaznického portfolia a navýšení poměru průmyslových zákazníků a prodeje do distribuce. Tento poměr se již blíží téměř 50 procentům prodeje. Co se týče dopadu na zaměstnanost, tak v žádném závodě neplánujeme zásadní snižování. Případný pokles počtu zaměstnanců bude souviset s navyšováním produktivity práce a případným globálním vývojem prodeje automobilů, kterým naše výrobní závody dodávají,“ dodal Novák.

Ani výrobce aut Škoda Auto pokles počtu míst nečeká. „S nástupem elektromobility dochází ve výrobě k neustálé modernizaci, tedy větší robotizaci a automatizaci. Cílem je ulehčit zaměstnancům jejich pracovní náplň a zlepšit obecnou ergonomii pracovního procesu. Menší počet pracovních postupů a kroků ale neznamená snížení pracovní síly při výrobě elektrovozů,“ uvedla za automobilku Ivana Povolná. Pracovní místa podle ní nezaniknou, může se však změnit jejich náplň a zaměření. Škoda Auto, která je součástí německého koncernu Volkswagen, zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí.

Výroba elektrických aut loni v Česku stoupla o 34 procent na rekordních 180 887 elektromobilů, uvedlo v lednu Sdružení automobilového průmyslu. Z toho téměř 109 tisíc elektroaut připadalo na Škodu Auto a přes 72 tisíc na nošovickou automobilku Hyundai. Toyota zatím elektromobily ve své kolínské továrně nevyrábí. Celkem se loni v Česku vyrobilo téměř 1,4 milionu automobilů, výroba se tak vrátila k předcovidovým objemům.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdila pod pseudonymem

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Tipy Redaktorů

5. kolo: Plzeň potřetí za sebou v lize nevyhrála, Slavia ztratila body v Jablonci

17 srpna, 2025

Při požáru střechy domu v Duchcově hasiči evakuovali 11 lidí, dva pomocí žebříku

16 srpna, 2025

Trump chce v pátek uspořádat summit mezi ním, Zelenským a Putinem, píše Axios

16 srpna, 2025

Perušič se Schweinerem jsou na Pro Tour v Montrealu v semifinále

16 srpna, 2025

Státní zástupce navrhuje pro obviněného Jiřikovského vazbu

16 srpna, 2025

Poslední Zprávy

Desítky mrtvých při útocích súdánských polovojenských jednotek

16 srpna, 2025

Barcelona na úvod španělské ligy porazila 3:0 Mallorcu, která hrála v devíti

16 srpna, 2025

Súdánské polovojenské jednotky zaútočily na uprchlický tábor a zabily 31 lidí

16 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.