Komerční prezentace Aktual.: 10.09.2024 19:17

Praha – Systémy digitalizovaného stavebního řízení v současnosti vykazují některé nedostatky také proto, že byly dodány v minimalistické podobě. Vyžadoval to tak nový stavební zákon, ale také podmínky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Na schůzi Poslanecké sněmovny to dnes v podvečer řekl vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti). Zároveň dodal, že další funkce do Informačního systému stavebního řízení (ISSŘ) a portálu stavebníka plánuje jeho resort podle harmonogramu dodávat. Pracuje se například i na částech, které nejsou zákonem vyžadovány, jako napojení na ekonomické systémy nebo na databáze autorizovaných osob.

Normy nového stavebního zákona a podmínky ÚOHS jsou podle Bartoše důvodem, proč některé funkce ‚haprují‘. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) si nyní podle Bartoše dává za cíl rozvíjet funkcionality v reálném čase a dodat je tak, aby ulevily zátěži na úřadech. Zároveň se pracuje také na tom, aby byly systémy přehlednější.

Data extrahované ze systému ale podle něj vykazují pozitivní trend. K pondělku bylo podáno téměř 20.000 žádostí. Úředníci pak začali pracovat s více žádostmi, a to s 23.000. Důvodem je, že pracovníci úřadů zpracovávají také žádosti podané původním způsobem, tedy papírovou formou, nebo žádostmi podanými přes datové schránky. V ISSŘ je v současnosti 72.000 dokumentů. Zahájeno bylo zhruba 14.700 řízení a 2900 z nich bylo dokončeno.

Digitalizace stavebního řízení začala platit od 1. července letošního roku. Od spuštění ji provázejí potíže, ministerstvo ale dlouhodobě uvádí, že na jejich odstranění pracuje. MMR chtělo systémy digitalizace stavebního řízení dodávat modulárně, tedy po částech, nikoliv vcelku, jak plánoval dříve resort pod vedením Kláry Dostálové (ANO).

Podíl
Exit mobile version