Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Koruna posilovala, pražská burza potřetí za sebou klesla

22 srpna, 2025

Cyklista Otruba: Cítím formu, nemám strach, že bych Vueltu nezvládl

22 srpna, 2025

Proděkan Prázný: Postup Králíčkové způsobil na katolické fakultě UK vážnou krizi

22 srpna, 2025

Izraelský ministr hrozí zničením města Gaza, když Hamás nesloží zbraně

22 srpna, 2025

Vrchní soud v Praze potvrdil schválení reorganizačního plánu zkrachovalé Arky

22 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Bloomberg: VW chce uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i vozy Škoda
Ekonomika

Bloomberg: VW chce uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i vozy Škoda

PersonálPodle Personál18 září, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 18.09.2024 17:23

Peking – Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360.000 vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Uvedený společný podnik funguje už asi 40 let. Před dvěma lety ukončil výrobu v jedné továrně, další továrna pak omezila výrobu a mohla by být také uzavřena, případně zrekonstruována, uvedly zdroje.

„Všechny závody SAIC Volkswagen fungují normálně, v souladu s požadavky trhu a naší prognózou,“ reagoval na dotaz agentury Bloomberg podnik VW China. Dodal, že vzhledem k tomu, že se firma zaměřuje na chytré elektromobily, transformuje také postupně výrobu vozů a závody na součástky.

Partneři podle zdrojů také provádějí revizi strategie u značky Škoda kvůli prudkému poklesu prodeje. Závod v Ning-po, kde se vyrábí několik modelů značky Škoda, je už několik měsíců v nečinnosti, a také se uvažuje o jeho zavření, dodaly zdroje. Výroba Škody v Číně loni klesla o více než polovinu na necelých 20.000 vozů. VW China uvedl, že partneři v rámci revize upravují marketing značky Škoda a restrukturalizují dealerskou síť s cílem zvýšit zaměření na prodej ojetých vozů.

Omezování výroby na největším trhu Volkswagenu je způsobeno propadem poptávky a rychlým přechodem na elektromobily. Výroba ve 39 závodech Volkswagenu v Číně loni byla o více než čtvrtinu nižší, než byl vrchol před pandemií covidu-19. Proporční provozní zisk čínských podniků Volkswagenu loni klesl o 20 procent na 2,62 miliardy eur (65,7 miliardy Kč). Ve srovnání s vrcholem v roce 2015 je nižší zhruba o polovinu.

Volkswagen založil společný podnik se státní společností SAIC v roce 1985. Následovalo několik dalších partnerství a do konce roku 2023 měla automobilka v čínské divizi přes 900.000 zaměstnanců. Podle výroční zprávy automobilky SAIC loni využití továren společného podniku mezi SAIC a Volkswagen činilo zhruba 58 procent z celkového maxima 2,1 milionu vozů.

V roce 2022 přestala firma SAIC Volkswagen vyrábět automobily ve svém závodě č. 1 ve výrobní zóně v Šanghaji. Tento závod je nyní využíván pro výzkum a vývoj a výroba z něj byla přesunuta do města I-čen-ku. Před ukončením se tam vyráběly také modely Škoda Octavia a Fabia.

Volkswagen má nyní ve výrobní zóně v Šanghaji novou továrnu s kapacitou 300.000 vozů postavenou speciálně pro elektromobily. Loni se dodávky elektromobilů Volkswagen v Číně zvýšily o 23 procent na 190.820 kusů.

Zatímco automobilku Volkswagen a další výrobce v letošním roce zaskočila stagnující poptávka po elektromobilech v Evropě, v Číně jde elektrifikace rychle vpřed. Převahu na čínském trhu ale získali domácí výrobci, jako je BYD, a to díky inovativním a cenově dostupným modelům. Prodej aut se spalovacím motorem v zemi klesá.

Volkswagen také zvažuje uzavření závodu na domácím, tedy německém trhu. Tyto úvahy ukazují na problémy, kterým největší evropská automobilka čelí v rámci přechodu od spalovacích motorů na elektrické.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Koruna posilovala, pražská burza potřetí za sebou klesla

Vrchní soud v Praze potvrdil schválení reorganizačního plánu zkrachovalé Arky

Česko bude muset podle agrární komory po letech dovážet řepku

Komora: Zemědělci letos sklidí asi 7,2 mil. tun obilí, meziročně o 0,5 mil. víc

Expert: Vyplacení Kellnera ml. z PPF umožní vstup nového hráče na kapitálový trh

Německá ekonomika ve 2. čtvrtletí klesla podle konečných dat o 0,3 %

Tržby Linetu byly v obchodním roce rekordní, 9 milard Kč, rostl i provozní zisk

Kellnerová s dcerami odkoupily od Petra Kellnera jeho podíl v PPF

Koncepční vůz Opelu je předobrazem budoucí Corsy

Tipy Redaktorů

Cyklista Otruba: Cítím formu, nemám strach, že bych Vueltu nezvládl

22 srpna, 2025

Proděkan Prázný: Postup Králíčkové způsobil na katolické fakultě UK vážnou krizi

22 srpna, 2025

Izraelský ministr hrozí zničením města Gaza, když Hamás nesloží zbraně

22 srpna, 2025

Vrchní soud v Praze potvrdil schválení reorganizačního plánu zkrachovalé Arky

22 srpna, 2025

Basketbalisté pojedou na ME bez zraněného lídra Satoranského

22 srpna, 2025

Poslední Zprávy

Muž vyhrožoval lidem a házel zbraně z okna, policie ho postřelila, poté zemřel

22 srpna, 2025

Ukrajina i Rusko hlásí zneškodnění desítek nepřátelských dronů

22 srpna, 2025

Česko bude muset podle agrární komory po letech dovážet řepku

22 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.