Komerční prezentace Aktual.: 22.10.2025 12:17
Skutečně hodně si německá prémiová značka BMW slibuje od nové řady svých elektromobilů, které souhrnně označuje Neue Klasse (Nová třída). Prvním modelem z ní je středně velké elektrické iX3. Automobilka ho představila při české premiéře v průmyslovém areálu v Libčicích nad Vltavou pozvaným hostům a novinářům.
Jedná se o první elektromobil značky s osmisetvoltovou elektrickou architekurou. Díky tomu je možné baterii s velkou kapacitou 108,7 kWh dobít z 10 na 80 procent během 21 minut. Dojezd na ujetí následujících 372 kilometrů lze získat už po deseti minutách od připojení auta k dobíjecímu stojanu.
Dojezd s plnou baterií pak je v režimu WLTP až 805 kilometrů. Při dobíjení lze využít výkon až 400 kW u stojanů se stejnosměrným proudem. Z nástěnné domácí nabíječky může do baterie proudit elektřina zatím výkonem 11 kW, později bude k dispozici i varianta s 22 kW. Nabíjecí konektory má auto vzadu na obou bocích. Brzy bude také dostupná funkce pro napájení externích spotřebičů z baterie vozu. Podobnou funkci již poměrně dlouho nabízejí například korejské vozy značek Kia a Hyundai.
Nabízená verze 50 xDrive poskytne dynamické parametry, jaké odpovídají pozici sportovně orientované značky BMW. To znamená, že pohonné elektromotory mají souhrnný výkon 469 koňských sil. Vozu pak udělí maximální rychlost 210 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto trvá pouze 4,9 sekundy. Nepochybně zajímavé je, že motory pro vozy Neue Klasse bude vyrábět japonská firma Aisin v jihočeském Písku.
Vůz určitě dokáže plnohodnotně plnit roli rodinného automobilu. Na délku měří 4782 milimetrů, šířka je 1895 a výška 1635 milimetrů. Zavazadlový prostor má objem 520 litrů a po sklopení tří částí zadního opěradla naroste až na 1750 litrů. Kromě toho je k dispozici třeba pro uložení kabelů také přední kufr s objemem 58 litrů.
V interiéru je místo klasického přístrojového štítu použit širokánský pás displejů. Informace potřebné pro řidiče se navíc promítají na head-up displej. Volič převodovky zůstal klasicky na středové konzole, jinak je v interiéru naprostá absence fyzických ovladačů. Klimatizace se ovládá na centrálním displeji. Řada řidičů bude zřejmě postrádat i pádla pro volbu míry rekuperačního zpomalování. Kvůli nastavení této funkce se musí do menu na displeji.
Základní výbava zatím jediné nabízené verze iX3 50 xDrive obsahuje například adaptivní světlomety, dvouzónovu automatickou klimatizaci, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, elektricky výsuvné dveřní kliky, navigaci, nebo elektricky nastavitelná přední sedadla. Cena je 1 725 100 Kč.
První kusy vozů pro zákazníky dorazí do České republiky během března příštího roku.
Autonaelektřinu.cz