Komerční prezentace Aktual.: 12.02.2025 09:24

Německá značka BMW už nechce vyrábět elektromobily s obrovskými bateriemi. Podle vyjádření šéfa vývoje automobilky Franka Webera pro Automotive News nedávají smysl.

Sice se někteří konkurenti snaží o vývoj a výrobu elektrických vozidel s dojezdem přes tisíc kilometrů, ale není to podle něho správná cesta. Protože výroba pak vytváří zbytečně špatnou uhlíkovou stopu.

BMW se proto chce v daleko větší míře zaměřit na celkovou efektivitu elektrického auta. I proto, že interní průzkumy automobilky ukazují, že velká část uživatelů elektromobilů je spokojena s dojezdem v rozmezí 400-500 kilometrů.

„Z údajů, které máme k dispozici, vyplývá, že jen velmi málo lidí urazí s BEV naráz vzdálenost několika set kilometrů,“ řekl Weber.

Elektromobily, které se stanou součástí nové řady Neue Klasse budou mít podle něho dojezd o zhruba třicet procent delší v porovnání se současnými srovnatelnými modely.

Baterie budou složeny z válcových článků, které si vyvinulo přímo BMW. Kromě lepšího dojezdu budou mít také schopnost o třicet procent rychlejšího dobíjení.

BMW podle Webera v dohledné budoucnosti nepočítá s rychlým nasazením polovodičových baterií. „Přijdou, ale zhruba až za deset let. Jsou tedy od současnosti vzdáleny nejméně jednu generaci vozů,“ uzavřel.

Autonaelektřinu.cz

Podíl
Exit mobile version