Tatra 815 4×4 VD vtzstv v roce 1988

Tatra 815 4×4 VD specil, se kterm Karel Loprais poprv vyhrl rally Pa Dakar v roce 1988.

Nenpadnm muem v pozad zvodnch specil se znakou Tatra byl Jaroslav Krpec. Vysok lachovit konstruktr, kter uml francouzsky a rd chodil po horch.

Namaloval prvn estikolky, kter jely v roce 1986, kde sedl v posdce Karla Lopraise. Uvdomil si, e na vtzstv me pomlet jen tykolka. Na dal ronk u tovrna vyslala Krpcem zkonstruovanou Tatru 815 4×4.

V Kopivnici tehdy intenzivn pracovali na nstupci osmsetpatncky, tedy na Tate 162. Ta sice nikdy nebyla zavedena do vroby, ale jej nov vyvinut motor T5-925 dovezl tykolku na druhm mst v roce 1987 a pak i k vtzstv o rok pozdji. Tatru 815 4×4 VD, prvn eskoslovensk vz, kter vyhrl Dakar, dnes najdete v Muzeu nkladnch automobil Tatra v Kopivnici.

Lopraisovy excelentn vkony v extrmnch podmnkch Rally Dakar siln pisply k tomu, e je Tatra celosvtov jednou z nejsilnjch eskch znaek.

V slech:

  • motor: T5-925 ( osmivlec vzduchem chlazen Tatra)
  • objem: 12,666 l
  • vkon motoru: 298 kW (pi 2 000 otkch za minutu)
  • toiv moment: 1 678 N.m (pi 1 200 otkch za minutu)

Podíl
Exit mobile version