Nov touringov model Street Glide proto pichz s modernmi tvary a adou inovac, ale pod si zachovv identitu a emoce z jzdy. Stejn jako ve svt aut se i u motorek s pchodem LED svtlomet designrm otevely nov monosti, jak ztvrnit svoji mylenku. Charakteristick obrys harleyck kapote Batwing se poprv objevil u v roce 1969 u touringovho modelu Electra Glide a a do loska se tvary mnily jen nepatrn.

Leton inovace s prouky dennho svcen a svtlometem, kter u je kulat jen po stranch, je proto podn razantn zsah. A vyplatilo se, podle ohlasu vtiny fand americk znaky se designrm podailo zachovat historick rysy kapote a souasn pijt s modern mylenkou. Kad, kdo se aspo vzdlen orientuje ve svt H-D, novou Street Glide hned pozn. A souasn na prvn pohled psob jako modern motorka.

Majestt na dvou kolech

I v nov podob je Street Glide jedinen svou mohutnou kapot, kter je pitom zaven na zen a ot se spolu s dtky. Na rozdl od sesterskho modelu Road Glide s irokm svtlometem a kapot pevn uchycenou na rmu, kter pro letoek tak dostal hodn modernizovan design. Jene zatmco dv Street Glide vypadala vedle divok Road Glide jako men a nudnj maina, s irokmi prosvcenmi diodovmi psy do stran, te pi pohledu zepedu vypad impozantn.

Zajmav je monost koupit si tento model s chromovanm motorem a vfuky, nebo si za mal pplatek objednat cel spodek v matn ernm proveden. ern motor a vfukov systm psob modernji a vc se hod k designu nov kapote, chromovan proveden je zase vt klasika. Velk touringov model m prostorn bon kufry, pesto primrn zamen na slovou jzdu. Se spolujezdcem se tu pot jen okrajov, na to m Harley jin modely.

Motocykl je mon objednat bu v chromovanm proveden, nebo s ernm motorem a vfuky.

Po vyhoupnut do sedla zaujme nezvykle modern tvar ndre o objemu 22,7 litr, ndr nen tak zaoblen jako dv a je zkosen na bocch.

Digitalizace

Hlavn novinka je ale samozejm pstrojovka een formou dotykovho displeje s hlopkou 12,3 palc. K novmu designu se hod digitln imitace dvou klasickch kruhovch budk, ale jezdec si zde me tak spustit mapu s navigac, ppadn zvolit rozloen Sport s dominantnm budkem nebo cestovn rozloen Tour s vtm zobrazenm mapy.

Navigace je integrovan a funguje i bez mobilu, se kterm se pstrojovka samozejm um tak sprovat a pro kter je pipraven mal zsuvka pmo pod displejem. Dotykov ovldn funguje jen pi stn, za jzdy je celkem rozumn omezeno jen na tlatka menu. Vtina majitel ale vyuije pilbu s headsetem a vci jako navigace nebo infotainment se nau ovldat hlasovmi povely.

Lev ruka obsluhuje tempomat a palubn pota.

Ovladae na dtkch obsluhuj ve od reim motoru a po komunikaci se spolujezdcem.

Pi prvnm svezen jsme marn hledali tlatko pro zapnn vyhvanch dtek. Neobjevili jsme ho ani v menu na displeji, tato funkce je trochu nepochopiteln a v pplatkov vbav. To u motocyklu za ti tvrt milionu trochu pekvap,

Naopak potil snadno pouiteln a intuitivn tempomat a jednoduch pepnn jzdnch reim Rain, Road, Sport a Custom. Jzdn reimy d reakci plynu a nstup vkonu, ale tak mru zsahu elektronickch asistent nklonovho ABS, kontroly trakce a dalch bezpenostnch funkc.

Po celm dni v sedle strvenm mezi vpencovmi skalami v kopcch nad Marseille, v podn zim a prakticky neustle v mrnm detku jsem byl moc rd za kontrolu trakce a obas si naschvl nechal jen tak pro radost trochu proklouznout zadn kolo na vjezdu ze zatek. Nklonov kontrola trakce zkoriguje nastupujc prokluz, ale nen to takov to hrub ustien vkonu jako dv. Vsledkem je pjemn a jist pocit, e si i na mokru mu bezpen dovolit ostej tempo.

V zatkch se hod jzdn pozice s mrnm nakrenm dopedu k dtkm.

Talent pro turistiku

Street Glide m vzornou touringovou ergonomii, jen dtka tady jsou pocitov lehce zalomen smrem dol. A tak, e jsem si u sv skoro dvoumetrov postavy pi oten v plnm rejdu obas brnknul rukou o koleno a jako majitel bych si asi dtka natoil trochu v. dtka jsou na cruiser pomrn vepedu a dvaj pjemnou pozici s mrnm nklonem dopedu i pro jzdu po mst nebo v zatkch.

Jezdec m slunou odezvu od pednho kola a v nklonech je tu pjemn jistota a veden pednho kola. Jene to m i negativn strnku, Street Glide sdl rm a spodn st s modelem Road Glide s pln jinm posezem. adic pka a pka brzdy jsou proto pomrn dost vepedu a pi kadm azen nebo brzdn jsem musel zvednout nohu a pesunout ji dopedu a najt pku. Sedlo je dokonale pohodln, tady je znt, e po padesti letech vvoje tto ady u je prost tk cokoli vylepovat.

Ronk 2024 pinesl inovovan systm chlazen hlav vlc a nov sn a vfukov systm, ve s clem zklidnit chod, zvit vkon a snit spotebu. Nov motor Milwaukee-Eight 117 V-Twin o zdvihovm objemu 1 923 cm3 je o padest kubk vt ne u pedchozch touring. Celkovch 107 kon (80 kW) vkonu je k dispozici pi 5 020 ot/min, zvil se i toiv moment a na opravdu masivnch 175 Nm.

Motor Milwaukee-Eight 117 um nabdnout maximln vkon 107 kon, ale hlavn obrovsk ztah.

Nov agregt je zase o kousek uhlazenj a tahavj, mete ho podtoit a nechat ho pevalovat v nejnich otkch a uvat si dunn a charakter starch Haryk. Nebo ho mete vytet a k omezovai u sedmi tisc a odmn se vm hladkm ztahem. Nad pt tisc u trochu vadne, ale pod m ochotu a lk i ke sportovnj jzd a i v rychlosti 150 km/h m pod vkonovou rezervu na dal zrychlovn. Nkdy mi piel a moc krotk a ochotn, v takov situaci pome jedin een, pepnout na Sport a u na tlatko zmny reim nesahat. V tomto reimu je reakce plynu dostaten razantn a s motorkou je zbava.

Vylepovn

Rm a podvozek jsou v podstat stejn jako u pedchoz verze, ale na zadnm odpruen tovrna prodlouila zdvihy o polovinu na 76 mm, pedpt lze nastavit pomoc regultoru pod bonm kufrem. Zdvih vepedu zstal stejn, ale nenastaviteln pedn vidlice od Showy byla pro 2024 pedlan a jinak naladn, aby odpovdala novmu zadnmu odpruen i ostatnm zmnm konstrukce.

Pestoe jde o velk touring, sedlo pro spolujezdce se sp symbolick, tahle maina je primrn pro jednoho.

Tak kufry jsou posunut o kousek v a dovol vt nklony. Nov odpruen je na rozbit silnici hodn znt a jzda je plynulej a dky posazu naklonnmu dopedu k dtkm nedostv jezdec kopance do ptee ani na velkch nerovnostech. Tam, kde bych na losk Street Glide u trpl nebo pi pejezdu zpomalovacch prah vyskakoval vysoko nad sedlem, najednou v pohod sedm v relativnm pohodl.

Nov Street Glide dostala silnj brzdy s prmrem kotou 320 mm oproti pedchozm 300 mm a typstkov tmeny. Tak hmotnost se snila o pr kilo na 368 kg v provoznm stavu. K dokonalosti u tady chyb jen elektrick zpteka, kterou ada konkurennch model nabz a kter me obas zachrnit situaci pi manipulaci s tkm strojem na mst nebo parkovn. Brzdy vyuvaj propojen systm a nklonov ABS, optimalizuj rozdlen mezi pedek a zadek, aby se pedek motorky moc neponooval.

Kdy to shrnu, nov Street Glide v kadm ohledu funguje o kousek lp, m o pr kon vc vkonu a vt krouk, vypad jet luxusnji a modernji. A kdy se to nast, je to hodn velk posun v kvalit jzdy i emocch proti losk verzi. A nov Street Glide by byla ve sv td dokonal, nebt toho, e Harley souasn nabz jet limitovanou CVO verzi s obrcenou pedn vidlic, lepmi brzdami a jet vtm motorem! Jene ta taky stoj o pl milionu vc, take standardn Street Glide s cenovkou tm ti tvrt milionu je rozhodn rozumnj volba.

V nabdce jsou krom erven barvy tak modr, ern a bl.

Harley-Davidson Street Glide v slech

  • motor: Milwaukee-Eight 117, 1923 ccm
  • vrtn zdvih: 103,5 mm 114,3 mm
  • kompresn pomr: 10,3:1
  • toiv moment: 175 Nm pi 3 500 ot/min
  • vkon: 107 k/80 kW pi 5 020 ot/min
  • spoteba: 6 l/100 km
  • vka sedla, nezaten: 715 mm
  • rozvor: 1 625 mm
  • pneumatika pedn: 130/60B19 M/C 61H
  • pneumatika zadn: 180/55B18 M/C 80H
  • objem ndre: 22,7 l
  • hmotnost, provozn: 368 kg
  • cena (jaro 2024): 780 tisc korun

Podíl
Exit mobile version