Shu rovn oznmil, e automobilka BYD uvede na evropsk trh levn elektromobil zaloen na jejm nskm modelu Seagull, kter by se ml prodvat za mn ne 20 000 eur (zhruba pl milionu K). Seagull se v n prodv za mn ne 10 000 eur (zhruba 250 000 K).

Elektromobily jsou v prmru asi o 30 procent dra ne srovnateln modely se spalovacmi motory, co podkopv poptvku po autech s elektrickm pohonem. Tradin evropsk automobilky proto nyn usilovn pracuj na vvoji cenov dostupnjch model elektromobil, pe agentura Reuters.

Spolenost BYD koncem loskho roku oznmila, e postav v Maarsku svou prvn evropskou tovrnu na osobn vozy. Dodala, e tovrna ve mst Szeged (Segedn) by mla vytvoit tisce novch pracovnch mst. BYD ji v Maarsku provozuje tovrnu ve mst Komrom u slovenskch hranic, kter vyrb autobusy s elektrickm pohonem.

Kde bude budovat novou, druou evropskou fabriku m podle informac magaznu Quattroruote BYD rozhodnout a oznmit v roce 2025.

Pro evropsk automobilky, napklad nmeck koncern Volkswagen, znamen nov tovrna BYD v Maarsku vyhldku na dalho silnho konkurenta na evropskm trhu s elektromobily.

Maarsko se za vldy premira Viktora Orbna stalo pro nu dleitm obchodnm a investinm partnerem. To podle agentury Reuters kontrastuje se vztahy nkterch jinch lenskch zem Evropsk unie k n.

Shu podle listu Financial Times potvrdil, e nov tovrna v Maarsku bude vyrbt elektromobily a hybridn vozy umoujc dobjen baterie z elektrick st. Mme pikov technologie a velmi siln pln rozvoje, prohlsil. Vme, e do roku 2030 bychom mohli zaujmout vedouc postaven (na evropskm trhu s elektromobily), dodal.

BYD je jedinm vrobcem na svt, kter sm zajiuje jak vvoj i vrobu akumultor a veker elektroniky, tak i celch automobil, upozoruje magazn Autoweek.

Jsme spolenost orientovan na technologie a inovace. Ped 24 lety jsme zaali podnikat v technologii akumultor, take jsme vysoce profesionln v jejich produkci. Dodvme pes 5 milion vozidel po celm svt a tento poet se chystme dle zvit. Ped rokem jsme pili do Evropy a bhem 18 msc jsme uvedli nai znaku na hlavn trhy. Nyn jsme v 19 evropskch zemch s pti modely. To je pro novou znaku historick rychlost, naparoval se Michael Shu na autosalonu v enev koncem letonho nora. I kdy povdom o na znace je v Evrop stle v potcch, trend je velmi dobr. Chceme zskat vc zkaznk, aby mohli vyuvat vhody elektrick mobility. Na ambic je pesvdit vc lid, aby se pipojili k vyuvn technologi BYD.

Minimln po dobu pti let vidme, e trh s elektromobily rychle roste o 30 nebo dokonce 50 % kad rok, ekl Shu. V Evrop jsme stle velmi mal, ale mme velk potencil.

Lokalizace

Na lokalizaci produkce pracuje kad v automobilovm prmyslu. Zanme s importem, ale od potku jsme plnovali, e bychom mli investovat do vrobnho zvodu v EU. O tom nebylo pochyb. Na zatku jsme spustili program pro vbr umstn, uvedl Michael Shu pro Autoweek. Nam clem je spustit vrobu v Maarsku do konce ptho roku. Musme bt rychl.

Prvnm BYDem vyrbnm v Evrop bude podle veho model Dolphin. Od jeho uveden na trh v n jsme za 24 msc zkaznkm dodali pes 500 tisc voz. To pomh k tomu, aby se stal celosvtov nejprodvanjm modelem v tomto segmentu elektromobil, uvedl Shu pro magazn Autoweek. Nyn BYD pin Dolphin do Evropy. Vme, e zde bude spn nejen jako produkt, ale tak jako reprezentant znaky. Proto pro Evropu doznal mnoha vylepen. Ta byla zaloena na zptn vazb od mdi i od zkaznk. Soust strategie BYD je vdy lokalizace, v tom se lime od nkterch konkurent. …A tak pipravujeme produkci Dolphinu v Evrop. Proto vme, e Dolphin me urychlit elektrifikaci mobility v Evrop.

V maarsk tovrn plnuje BYD vyrbt vce model. Vechny modely uren pro Evropu budeme vyrbt v tto tovrn. Rozhodn mezi nimi bude Dolphin, ale budou to jet dal ti. Nabdneme i nkter z velkch voz s plug-in hybridnm pohonem.

Podíl
Exit mobile version