Komerční prezentace Aktual.: 9.09.2025 11:39

Berlín/Mnichov – Německo se nechce vydat cestou ochranářství a cel, protože takový postup škodí všem. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově to dnes řekl německý kancléř Friedrich Merz. Zdůraznil, že automobilový průmysl zůstane klíčovým pro Německo, na konkurenci z Číny a Spojených států je podle něj třeba odpovědět inovacemi. Evropskou unii kancléř vyzval k větší flexibilitě v politice elektromobility.

Merz v zahajovacím projevu odsoudil protekcionismus v mezinárodním obchodě a zavádění cel. V obchodním a celním sporu se Spojenými státy je podle něj třeba dál snižovat napětí. „Býval bych si přál jiný výsledek,“ řekl také Merz k obchodní dohodě Evropské unie a USA, na základě které byla na dovoz zboží z EU uvalena patnáctiprocentní cla.

Automobilový průmysl zůstane podle německého kancléře nadále klíčovým odvětvím pro Německo. „Celá země by byla chudší bez automobilového průmyslu,“ řekl. Problémy odvětví z posledních let, které způsobila mimo jiné konkurence z Číny a USA, je podle Merze třeba odstranit pomocí inovací, kvality a udržitelné výroby. Průmysl včetně toho automobilového potřebuje také správný politický rámec.

Merz také v projevu vyzval Evropskou unii, aby projevila „větší flexibilitu“ v oblasti regulace automobilového průmyslu na cestě k elektromobilitě. „Samozřejmě zásadně podporujeme přechod na elektromobilitu,“ řekl. Potřeba je podle něj ale „inteligentní, spolehlivé a flexibilní evropské regulace“.

V příštích čtyřech až šesti týdnech se Merz hodlá setkat s klíčovými hráči automobilového průmyslu včetně dodavatelů na schůzce, na které se s nimi chce bavit o výzvách, kterým odvětví čelí. Německé automobilky se potýkají mimo jiné s propadem poptávky v Číně, nárůstem cel na dovoz automobilů do Spojených států a nečekaně pomalým tempem přechodu zákazníků k elektromobilům.

Podíl
Exit mobile version