Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Slovenští ministři kritizovali Rakušana za účast na demonstraci v Bratislavě

17 září, 2025

Křetínského EPH v pololetí stoupl zisk na 51 miliard Kč, přispěla nová akvizice

17 září, 2025

Švábíková skončila čtvrtá na MS, Vadlejch postoupil do finále

17 září, 2025

Odborníci: Stačilo! prosazuje radikální obrat české zahraniční politiky

17 září, 2025

EK chce zavést cla na izraelské zboží a sankce na extremisty

17 září, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Dvorecký most je komplikovaná stavba, řekl ČTK stavbyvedoucí Metrostavu
Ekonomika

Dvorecký most je komplikovaná stavba, řekl ČTK stavbyvedoucí Metrostavu

PersonálPodle Personál19 dubna, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 19.04.2024 16:06

Praha – Stavba Dvoreckého mostu, který vzniká mezi Prahou 4 a 5, je komplikovaná z konstrukčního hlediska i geologickými podmínkami. Na prohlídce stavby to ČTK řekl stavbyvedoucí Petr Koukolík z firmy Metrostav, která ve sdružení s firmami Strabag a Firesta Fisher pro hlavní město most staví. Po vyřešení komplikací daných geologickými podmínkami nicméně již podle něho stavba pokračuje dobře a měla by být dokončená v termínu, tedy příští rok na podzim.

Stavba začala na podzim roku 2022 a nyní jsou hotové opěry na obou březích a připravuje se betonování dvou již založených pilířů v korytě řeky. Celkem bude mít most pět pilířů, bude sloužit MHD, pěším a cyklistům a budou po něm moci přejet záchranáři. Stavba nového mostu Prahu vyjde na zhruba 1,1 miliardy korun. Označení Dvorecký most je provizorní, finální jméno bude město ještě hledat.

„Konstrukce je hodně tvarově složitá a hodně subtilní,“ řekl dnes ke stavbě Koukolík. Dodal, že kvůli unikátnímu tvaru není například možné bednění nutné pro betonáž používat opakovaně, jak je běžné při stavbě tvarově jednodušších mostů. „Tady to nejde, tady vlastně každý metr bednění musíme udělat znovu,“ vysvětil. Zároveň podle něj musí stavbaři betonovat celé prvky mostu v kuse. „U běžného mostu se pilíře staví třeba po pěti metrech, v našem případě je však stavíme najednou, takže jsou velmi složité bednící konstrukce,“ uvedl. Takové velké betonáže pak podle něj znamenají i více než 24 hodin nepřetržité práce.

V oblasti je také velmi rozmanitá geologie, což stavbu protáhlo. Problémy podle něj byly například při zakládání dvou pilířů v řece, kde se sice před stavbou uskutečnil poměrně podrobný geologický průzkum, ale ani to nestačilo a musel se doplnit. Na podolské straně zase bylo nutné řešit vyšší hladinu spodní vody. Na smíchovské straně dělníci podle Koukolíka našli také dosud neznámý tunel pod Strakonickou ulicí sloužící původně ke splavování dřeva. „Byl tam hodně porézní materiál, takže jsme museli piloty převrtávat, protože se nám tam ztrácel beton,“ doplnil.

Založení mostu se však podle něj podařilo i přes komplikace zdárně dokončit a jediné, co by mohlo stavbu ještě zkomplikovat, je případná nestabilita svahu kolem ulice Na Zlíchově. „Není to nic dramatického, ale něco málo se tam děje a sledujeme to,“ řekl.

Ve zdárný průběh zbytku stavby doufá i náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). „Problémy už jsou vyřešené, tak teď už doufám, že pojedeme podle harmonogramu,“ řekl dnes ČTK. Dodal, že nový most spojí tramvají Prahu 5 s Prahou 4 a stane se součástí takzvaného tramvajového okruhu, který bude dále pokračovat Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Navazující trať nyní připravuje dopravní podnik a podle Hřiba je potřeba její stavbu zahájit co nejdříve, aby bylo možné využít evropskou dotaci, kterou je možné čerpat jen do roku 2027.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Křetínského EPH v pololetí stoupl zisk na 51 miliard Kč, přispěla nová akvizice

Průzkum: Mzdy v ČR rostou letos v průměru o 4,25%, nejvíce v logistice

Eurostat: Inflace v EU v srpnu zůstala na 2,4%, v ČR je osmá nejnižší

Kulhánek: Dostupnost bydlení zhoršilo to, že ji nikdo neřešil i vstup ČR do EU

Ministři chtějí zvýšit výdaje na dopravu, jednání podle nich jdou dobrým směrem

Český rozhlas letos z navýšení poplatku očekává do rozpočtu 197 milionů navíc

Nissan Qashqai již také přejde na elektrický pohon

Tunel Blanka má i po deseti letech od spuštění problémy s kolaudací

Ceny v průmyslu v srpnu meziročně opět klesly, v zemědělství o 11,4% stouply

Tipy Redaktorů

Křetínského EPH v pololetí stoupl zisk na 51 miliard Kč, přispěla nová akvizice

17 září, 2025

Švábíková skončila čtvrtá na MS, Vadlejch postoupil do finále

17 září, 2025

Odborníci: Stačilo! prosazuje radikální obrat české zahraniční politiky

17 září, 2025

EK chce zavést cla na izraelské zboží a sankce na extremisty

17 září, 2025

Průzkum: Mzdy v ČR rostou letos v průměru o 4,25%, nejvíce v logistice

17 září, 2025

Poslední Zprávy

Oštěpař Vadlejch hodil v kvalifikaci 84,11 metru a má blízko k postupu do finále

17 září, 2025

Soud snížil Tempelovi odškodnění, dostane dalších 6,23 milionu korun

17 září, 2025

Trump zahájil oficiální část návštěvy Británie, přistál ve Windsoru

17 září, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.