Adidas narazil s reklamou na podprsenky. Zobrazujeme různost, brání se firma

Vizuál Adidasu sestával z dvaceti fotografií složených v rastru, které v jednotlivých výřezech zobrazovaly různé typy i velikosti prsou žen různých etnik, věků i tělesných hmotností. Snímek doprovázel slogan: „Věříme tomu, že ženská prsa všech tvarů a velikostí zaslouží ochranu a pohodlí. Proto řada našich sportovních podprsenek obsahuje 43 různých střihů tak, aby si vybrala každá žena.“

Adidas kromě kampaně na Twitteru použil podobný motiv i na dvou outdoorových plochách. Tam se na složené fotografii objevilo 62 a 64 výřezů snímků obnaženého ženského poprsí. Tuto kampaň doprovázel slogan: „To jsou důvody, proč jsme nevyrobili pouze jednu sportovní podprsenku.“

Britský úřad pro reklamní standardy ASA obdržel brzy po zveřejnění zmíněného tweetu čtyřiadvacet stížností. Stejně tak i Twitter uvedl, že zmíněný příspěvek nahlásili sami uživatelé i jemu, neporušil však podle společnosti pravidla pro příspěvky.

Co se týče billboardů, úřadu nejvíc vadil fakt, že snímek mohly vidět děti. „Shodli jsme se na tom, že venkovní vizuál postrádá adekvátní zacílení a že pravděpodobně vzbudí pohoršení,“ dodal úřad.

„Věříme, že ženská prsa všech tvarů a velikostí zaslouží ochranu a pohodlí,“ brání firma svůj kontroverzní vizuál. (11. května 2022)

„Zaznamenali jsme, že hlavním motivem vizuálu je důraz na ženská prsa, k nimž se vztahuje pouze doprovodný text sloganu,“ vyjádřila se ASA ve svých závěrech k reklamě Adidasu. „Reklama zobrazuje explicitní nahotu a použití takového vizuálu se vymyká běžně zveřejňovanému obsahu. Také se může některých příjemců dotknout,“ dodal úřad.

V podobě, na kterou přišly stížnosti, už se na sociálních sítích ani v outdooru nesmí objevit, uzavřela ASA. Dále úřad pro reklamní standardy firmě doporučil, aby svá reklamní sdělení příště lépe a zodpovědněji cílila.

Prsa jsou různá, tvrdí firma

„Reklamu jsme realizovali se záměrem ukázat, jak rozdílná prsa mohou být, proto snímky ukazují mnoho jejich podob, tvarů i velikostí. Vizuál má ukázat, že správný střih spodního prádla je proto velice důležitý,“ reagovala firma ústy svého mluvčího na výtky úřadu.

Podle Adidasu reklamní sdělení mířilo především k reflexi a oslavě různých tvarů ženského poprsí, zatímco sexualitu v žádném případě neakcentovalo. „Navíc jednotlivé snímky vznikaly s velkým důrazem na anonymitu modelek tak, aby jim nehrozilo žádné nebezpečí,“ dodal mluvčí značky.

„Všechny námi vybrané modelky se kampaně zúčastnily dobrovolně a v našem záměru nás podporovaly,“ uvedla dále firma. Adidas chtěl prsa pouze ukázat jako součást ženského těla.

V ospravedlnění svého záměru společnost dále vysvětlila, že kampaň ještě před zveřejněním schvalovala její kontrolní komise. Ta se následně vyjádřila, že rozhodně nenese žádný sexuální podtext ani objektivizaci žen. Zmínila se však o tom, že použití nahoty v reklamním sdělení s sebou vždy přináší rizika, zvláště když, například v případě outdooru, ji chybí zacílení. Na základě tohoto upozornění tak venkovní reklamu nesměrovala do blízkosti škol ani církevních objektů.

„Jako firma rozhodně stojíme za naším sdělením, neboť každý sportovec zaslouží podporu,“ doplnil mluvčí. Společnost podle něj nadále neúnavně inovuje každý svůj produkt, aby k fyzickým aktivitám a všemu, co s sebou přinášejí, přiměl co nejvíce lidí.

Komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související články

Latest Posts