spchu filmu samozejm pomohl jeho virln potencil. Jako polovina fenomnu Barbenheimer se ji od premiry bezhlav socilnmi stmi.
V tto oblasti se pohybuji ji ticet let, ale fenomn Barbie a Barbenheimer je stejn tak bezprecedentn jako nepedvdateln, k Paul Dergarabedian, vedouc mediln analytik spolenosti Comscore.
Podle nj doshlo miliardov hranice jen asi padest film v historii, a to bez zohlednn inflace. Informaci pinesl portl CNN Business.
Dergarabedian dodal, e ji prvotn marketingov kampa filmu naznaovala, e snmek bude kasovnm trhkem. Spustil se etzec udlost, kter vedly k tomu, e se slovo Barbenheimer dostalo do slovn zsoby dky spolenmu datu premiry s filmem Oppenheimer, dodal.
Podle tvrc ji tehdy vichni vdli, e vzniklo nco velmi zvltnho a jedinenho. Oekvan vsledek se dostavil nejen bhem premirovho vkendu, ale i bhem jeho celosvtovho uveden do kin, dodal Dergarabedian.
Rov vlna jede. Prodejci vydlvaj na filmovm lenstv jmnem Barbie |
V rozhovoru pro asopis Collider komentovala spch svho filmu tak sama hereka Margot Robbie, kter film krom ztvrnn role tituln postavy i produkovala.
Podlila se o pedtuchu, kterou mla na schzce se studii. Myslm, e jsem ekla, e vydlaj miliardu dolar, co jsem tehdy mon pehnala, ale my jsme takov film museli natoit! ekla.
Film uspl i v n
Film Barbie do kin distribuovala spolenost Warner Bros. patc matesk spolenosti CNN Warner Bros Discovery. Za jeho celosvtovm spchem stly dosavadn trby na nejvtch svtovch filmovch trzch vetn Velk Britnie, Mexika a Austrlie.
Podle sledovacho webu Box Office Mojo byl film na tchto trzch kad vkend od svho uveden vdy na prvnm mst.
Barbie si ovem vedla dobe tak v n, na druhm nejvtm filmovm trhu na svt, a to i pesto, e se v poslednch letech stv stle izolovanjm. Podle odbornk maj franzov filmy jako Transformers, Rychle a zbsile nebo snmky o superhrdinech od Marvelu tendenci dosahovat dobrch vsledk i u nskho publika.
I kdy je Barbie podobn filmu Transformers, protoe je zaloena na existujc hrace, nen to duevn vlastnictv, na nm vyrostly generace an. I kdy mu na nskm trhu chyb mezigeneran pitalivost, kterou m Barbie teba ve Spojench sttech, pesto uspl, ekl Michael Berry, editel Centra pro nsk studia na UCLA.
Podle Berryho, kter se zabv vzkumem nsk kinematografie a popkultury, je vak Barbie coby hraka stle ikonou po celm svt, co filmu poskytlo solidn odrazov mstek pro mezinrodn pijet.
Pl miliardy dolar v kase. Barbie s Oppenheimerem trhaj divck rekordy |
Dti ve stovkch zem vyrostly s panenkami, s jejich obrazy, ale film vyuv tto skutenosti velmi chyte tm, e cl jak na milovnky panenky, tak na jej odprce, dodal Berry. Film tak podle nj doke obratn oscilovat mezi tmi, kter oslovuje. Psob jak na naivnho osmiletho snlka s oima dokon otevenma, tak i na ty, kte jsou schopni dlo interpretovat na zcela jin rovni. Jako film plny ironie, humoru, sexulnch narek a alegorie, dodv.
Tento diskurz kolem Barbie je palivem veho, co generace en na tto znace milovaly i nenvidly a co v minulosti panenka asto pedstavovala, ekl hlavn analytik BoxOffice Pro Shawn Robbins.
Dodal, e film se stal soust irch kulturnch rozhovor o genderovch rolch a poslen postaven en, kter nejsou vzny hranicemi mezi zemmi, uzavel podle CNN Business.