Google omezuje reklamn konkurenci, stuj si evropt vydavatel u komise

0
79

EPC vyzv Evropskou komisi, aby pohnala Google k zodpovdnosti za jeho praktiky, je naruuj hospodskou sout, a aby zavedla npravn opaten k obnoven inn hospodsk soute, uvedla EPC v ptenm oznmen.

Evropsk komise loni v ervnu zaala Google vyetovat s clem zjistit, zda firma neomezuje konkurenci na trhu technologi pro digitln reklamu. Komise zkoum, zda Google neupednostuje vlastn sluby pro online reklamu ped konkurennmi vydavateli, zadavateli reklamy a podniky, kter nabzej podobn sluby.

Praktiky Googlu psob znanou jmu evropskm vydavatelm, inzerentm i spotebitelm, a to v podob vych cen, omezenj monosti vbru, ni transparentnosti a mench inovac,uvedl pedseda EPC Christian Van Thillo.

Antimonopoln ady po celm svt dosply k zvru, e Google omezuje konkurenci v reklamnch technologich, Googlu se z toho ale da vyvznout s drobnmi zvazky, kter nepinej dnou vznamnou zmnu jeho praktik. To nesm pokraovat, prohlsil. V szce je pli mnoho, zejmna z hlediska budoucnosti financovn svobodnho a pluralitnho tisku, dodal.

Google ml v roce 2020 na trbch z online reklamy 147 miliard dolar (pes ti biliony K), co je vce, ne kolik vygenerovala jakkoliv jin firma v tomto oboru. Reklama na jeho nstrojch vetn vyhledvae, serveru YouTube nebo poty Gmail se tak zsadn mrou podlela na celkovch trbch a zisku.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno