Zhruba 1500 pracovnk, od mechanik po kancelskou slu, kte se na vrob stroje podl, firma pesune na jin programy vojenskch letadel. Do tch po uzaven vrobn linky pibudou finann prostedky, uvedla mluv podniku.
Boeing plnuje ve svm centru ve mst St. Louis ve stt Missouri, kter se zamuje mimo jin na obranu a bezpenost, vybudovat ti nov zvody. Pot se s nabrnm novch zamstnanc.
Super Hornet je druhm letounem Boeingu, u nho se tento msc mluv o dchodu. Prvn den v msci vrobce letadel dodal svj posledn vyroben Jumbo Jet 747. Obrovsk letadlo s typickm hrbem v pedn sti uskutenilo prvn let v roce 1969, tehdy bylo nejvtm komernm letadlem na svt a prvnm letadlem se dvma ulikami.
Sthaka je klovm produktem obrann divize Boeingu od roku 1997, kdy se spolenost spojila s podnikem McDonnell Douglas. Ten letoun F/A-18 Hornet vyvinul v 70. letech minulho stolet. Jednalo se tehdy o prvn letadlo s kdly z uhlkovch vlken a prvn sthaku vybavenou elektrickm systmem zen fly-by-wire, kter pi zen nahradil thla, lanka a hydromechanick pevody.
Hornety vstoupily do aktivn sluby v roce 1983 a sv prvn bojov lety absolvovaly o ti roky pozdji z paluby letadlov lodi Coral Sea. Sehrly klovou roli bhem vlky v Perskm zlivu v roce 1991 a o deset let pozdji pokrvaly bojit v Afghnistnu. Super Hornet, vt verze s vkonnjmi motory, zaala slouit v roce 1999.
Tyto sthaky vak nakonec zastnil novj letoun F-35 spolenosti Lockheed Martin. Prodej Super Hornet se v poslednch letech snil, protoe potenciln zkaznci, jako je Nmecko a Kanada, se rozhodli pro pokroilej sthaky Lockheed, uvedl leteck konzultant Richard Aboulafia.
Boeing se sice stle uchz o prodej sthaek F/A-18 do Indie, ale za favorita se povauje francouzsk sthaka Rafale, dodal Aboulafia. Americk vrobce letadel uvedl, e pokud si indick nmonictvo vybere jej letoun, mohl by pokraovat ve vrob letoun Super Hornet jet dal dva roky.