Plzesk koda pedstavila prvn trolejbus pro Prahu, m tm 25 metr

0
31

V ostrch zatkch se tlnkov trolejbus dlouh 24,7 metru krout jako housenka, ale bez problm zstv ve sv polovin vozovky. idii pomh elektronika, posledn nprava je iditeln, nat se. Vz je osazen dvma elektromotory, kad o vkonu 160 kilowatt. Pohnj druhou a tet npravu. Je to parciln trolejbus, me jet na proud z troleje nebo z vestavnch bateri. Na ty ujede 12 kilometr, vysvtlil Jan Naglmller ze spolenosti koda Group.

Trolejbus s oznaenm koda 38T vznik v kooperaci se spolenost Solaris. Kamiony se specilnmi nvsy dovej do Plzn vozy bez pohonu, ale u v barvch budoucho dopravce. V Plzni pak specialist osad elektrovzbroj, trolejbusy oiv a otestuj.

Prvn vz pro Prahu sloili v Plzni z kamionu v druh polovin letonho bezna u v edoerven barevn kombinaci. Dnes tenhle trolejbus jezdil vlastn silou po depu plzeskch dopravnch podnik.

Bn kodovci kompletuj trolejbusy v dlkch 12, 15 nebo s jednm kloubem mc 18 metr v tovrn Plzni-Doudlevcch. Ty aktuln nejvt montuj kvli dlce 24,7 metru v depu dopravnho podniku, kter m i krytou zkuebn drhu dlouhou piblin 100 metr.

Daniel abk z Dopravnho podniku hlavnho msta Prahy se dnes trolejbusem svezl. S velkokapacitnmi tlnkovmi trolejbusy potme na linku Ndra Veleslavn – Letit Vclava Havla. Jet letos chceme s prvnm vozem zahjit testovac jzdy bez cestujcch, uvedl abk.

Vech 20 trolejbus by v Praze mohlo vyjet k letiti v prvnm tvrtlet ptho roku, kdy u budou nataen troleje a hotov mnrny. Piblin polovinu trasy vozy pojedou na proud z troleje, druhou polovinu na baterie. Praha si objednala 20 tlnkovch trolejbus dohromady za 623 milion korun.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno