ČSOB – ilustrační snímek
| foto: Michal Barák,
iDNES.cz
„Mohu potvrdit, že proběhl krátký kybernetický útok, který způsobil výpadek služeb, jako je internetové bankovnictví i aplikace Smart. Síť bankomatů i platební terminály v obchodech plně fungují. Situaci intenzivně řešíme tak, abychom služby spustili, ale nedokážeme odhadnout, kdy přesně to bude,“ uvedl na dotaz iDNES.cz mluvčí ČSOB Patrik Madle. Nyní už jsou služby plně obnoveny.
Některé služby banky byly mimo provoz od rána, k postupné obnově začalo docházet od poledne, kdy banka na svém Facebooku uvedla, že při útoku nebyly nijak zasaženy interní systémy, veškeré finance i klientská data jsou tedy v bezpečí.
Problémy se vyskytovaly i na přepážkách. „Mohou být omezeny služby v pobočkové síti skupiny ČSOB a na České poště. Intenzivně pracujeme na obnovení všech služeb. O spuštění služeb vás budeme informovat. Za veškeré komplikace se vám omlouváme,“ uvedla ČSOB během výpadku.