Na Blízkém východě působíte už šestým rokem. Kde se teď otevírají největší příležitosti?
Kdybych začínal na Blízkém východě, chtěl tam začít prodávat svůj produkt, volil bych Saúdskou Arábii (pozn. red.: hlavní město Rijád). Situaci tam bych tak trochu přirovnal k 90. letům v Česku – nikde nic a po nových věcech je hlad. Kdo ovšem hledá rozvinutější trh s fungujícími pravidly a kulturou bližší nám Evropanům, ten se zaměří na Spojené arabské emiráty, konkrétně Dubaj.
Něco mezi tím je Katar, teď tam skončilo mistrovství světa ve fotbale, ale chystají se realizovat další projekty, třeba Asijské hry. Zajímavý je i Kuvajt. Je bohatý a dobře se tam obchoduje, mají dobře vymahatelné právo. Kuvajt býval perlou Blízkého východu, která bohužel ztratila na lesku po válce v Perském zálivu. Přesto patří stále mezi nejbohatší a „nejdemokratičtější“ země regionu. Řekl bych, že Kuvajt je dnes byznysový žolík.
Dubaj je otevřená světu a láká na bezpečnost, dobré platy a také na slunečné počasí. A navíc, neplatí se tu daně.
Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele
Dočtěte článek až do konce
Jako člen navíc:
- Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
- Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
- Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více