Srazit na sjezdovce lyžaře vás může stát miliony. Kdy se vyplatí pojištění

Pro koho se hodí krátkodobé cestovní pojištění pobytu na tuzemských horách? Smysl má hlavně pro ty, kdo pojištění příliš neholdují a nemají rizika sjednaná v celoročních smlouvách.

PŘÍKLADY: Kolik stojí tuzemské cestovní pojištění a co od něj čekat

Generali Česká 17 Kč (za osobu a den)
Pojištění obsahuje trvalé následky úrazu (200 000 Kč), smrt úrazem (100 000 Kč), denní odškodné za vyjmenované úrazy (200 Kč), osobní věci a zavazadla (20 000 Kč), poškození zavazadel (5 000 Kč), pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě (5 000 000 Kč)

ČSOB Pojišťovna 11 Kč (za osobu a den)
Pojištění obsahuje trvalé následky úrazu (400 000 Kč), smrt úrazem (200 000 Kč), denní odškodné za vyjmenované úrazy (50 Kč), poškození či odcizení zavazadel (15 000 Kč), pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě (5 000 000 Kč)

Na kolik vyjde pojištění storna tuzemského zájezdu
Cena zájezdu 15 000 korun, účtované storno 7 000 korun
Generali Česká:  pojistné 324 korun, pojišťovna zaplatí 5 600 korun
ČSOB:  pojistné 450 korun, pojišťovna zaplatí 6300 korun
ČPP: pojistné 300 korun pojišťovna zaplatí 5600 korun

Za co lze získat slevy
Online sjednání, smlouva u pojišťovny, kde už máte jiné pojištění, rodinné či hromadné pojištění

1.Když je lyžování či hokej rizikovým sportem

Jestli si chcete vyzkoušet kromě lyžování něco výjimečnějšího, oslnit partnera romantickým překvapením typu jízda se psím spřežením či na sněžném skútru, je namístě si pořídit tuzemské cestovní pojištění. Získáte tak na pár dní a za málo peněz větší jistotu, že když se zraníte, vyplatí vám pojišťovna prostředky, které se budou hodit na zvýšené životní náklady.

Obvyklé pojistné částky začínají na spíše nevýznamných 100 000 korunách u smrti úrazem a dvojnásobku u trvalých následků úrazu (pojišťovna vyplatí procento z pojistné částky, která odpovídá stupni poškození). Ale třeba u Pojišťovny ČSOB lze sjednat pojištění na trvalé následky na 600 tisíc, u ČPP na milion korun, což už nějaký smysl má.

Běžné lyžování na veřejných sjezdovkách a běžeckých tratích většina lidí bere jako standard a očekává, že jsou v ceně základního pojištění, ale třeba u Uniqy či ČSOB pojišťovny je i tyto sporty třeba připojistit. Stejně tak může překvapit, že pojištěni nejsou ani hráči ledního hokeje, to když si třeba parta kamarádů na pár hodin objedná pronájem zimního stadionu. „Doporučujeme si sport, který se klient chystá provozovat, ověřit v seznamu konkrétní pojišťovny a případně si ho raději připojistit jako rizikový sport,“ radí Ladislav Bělina ze Slavia pojišťovny. Takové připojištění vyjde orientačně na desetikorunu denně.

2.Odpovědnost za miliony

Klasická pojišťovácká pohádka o tom, jak na sjezdovce srazíte rakouského advokáta a vleklá léčba jeho zlomenin a hlavně náhrada ušlého zisku vás vyjde na miliony, není jen strašení. Člověka s nadstandardními příjmy (nebo s dobrým právníkem) ale můžete na sjezdovce sejmout klidně i v Krkonoších. Běžné pojištění odpovědnosti, které si lidé pro tento případ sjednávají, přitom nemusí na náhradu škody stačit. Tuzemské cestovní pojištění pak může klasickou pojistku odpovědnosti „posílit“.

Limity u tuzemského cestovního pojištění jsou štědré: Generali Česká, ČSOB Pojišťovna začínají na pěti milionech, ČPP má nejnižší limit 2,5 milionu, ale lze si dohodnout i limit desetimilionový.

Při sjednávání se ptejte i na odpovědnost za vypůjčené věci – například Allianz a Pojišťovna VZP nabízejí i pojištění kauce zapůjčeného sportovního vybavení.

3.Zaplatili jste, nejedete. Co storno?

Málokdo je takový dobrodruh, aby sbalil bágl, dojel do zimního střediska a teprve se začal rozhlížet, kde se vyspí. Obvyklé je mít dojednané ubytování předem a také složit zálohu. Jenomže pak se něco semele a vy nemůžete jet a ještě k tomu po vás chtějí storno poplatky. V týdnu před odjezdem je to obvykle celá zaplacená záloha.

I stornopoplatky lze řešit cestovním pojištěním. Ale pozor! Nefunguje to tak, že byste zjistili, že vás škrábe v krku, rychle se pojistili, pak šli k lékaři a od pojišťovny žádali proplacení poplatků. Pojištění storna je třeba sjednat současně, v některých případech maximálně do tří dnů od zaplacení ubytovacích služeb.

Storno nebývá automatickou součástí žádného cestovního pojištění, je třeba ho připojistit, cenově vyjde na procento až dvě z ceny pobytu. Samostatně ho lze sjednat u ČPP a u ERV pojišťovny. U druhé jmenované vám naúčtují 7 % z ceny pobytu.

Je třeba připomenout, že pojišťovny neproplatí celé stornopoplatky, standardem je plnění ve výši osmdesáti procent jejich výše, zbytek se bere jako spoluúčast.

Pokud vás problém – třeba nemoc – přepadne během dovolené, storno už vám nepomůže, na to mají pojišťovny takzvané pojištění cestovních plánů. „U pojištění cestovních plánů se nedokládá cena zájezdu, ale je poskytnuta předem daná částka za každý nevyužitý den cesty,“ vysvětluje Klára Bílá z Pojišťovny VZP.

4.Kdy se hodí asistence k povinnému ručení

Součástí tuzemského cestovního pojištění je běžně pojištění zavazadel, třeba pro případ, že necháte plně naložené auto před restaurací a jdete si dát oběd či kávu. Auto pochopitelně musí být zamčené. Podobné je to s vykradeným pokojem v hotelu.

V případě, že máte starší vůz a rozhodli jste se neplatit havarijní pojištění, můžete využít jen asistenci, kterou pojišťovny poskytují řidičům k povinnému ručení. Zajímavá asistence je však spíš u dražších tarifů povinného ručení, u nejnižších sazeb je nárok jen na základ: přivolání servisního auta a odtah k nejbližší autoopravně.

Jestliže toužíte při cestě na hory po větší jistotě, že se posádka vozu dostane na místo určení či bude mít cestou kde přespat, můžete ji získat právě díky tuzemskému cestovnímu pojištění. Rozšířenou asistenci při tuzemských cestách nabízí nově například ČPP, za 13 korun na den ji lze připojistit u Pojišťovny VZP.

5.Čtyři tipy, jak řešit problém

Prvním krokem je konzultace s call centrem – telefonní číslo dostanete spolu s dokumentací pojistky, případně ho naleznete na webu.

V případě krádeže nebude stačit vaše prohlášení, volejte policii, zajistěte si svědectví dalších lidí – není třeba hned sepisovat jejich prohlášení, ale měli byste mít kontakt na sousedy v penzionu, na personál atd. Postupujte podle doporučení pojišťovny, tím se nejsnáze vyhnete nespokojenosti s následným plněním.

Pokud jste však s postupem pojišťovny nespokojeni, přestože jste neporušili žádné podmínky, nebojte se ozvat. Prvním krokem je rozporovat případné rozhodnutí přímo v pojišťovně, pokud neuspějete, poraďte se s právníkem. Nemusíte se bát vysoké ceny – mnoho společností se věnuje pojišťovacím problémům za provizi z vyhraného odškodnění, v případě neúspěchu jim klient neplatí nic.

Komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související články

Latest Posts