Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Na Slovensko i Maďarsko opět proudí ropa prostřednictvím ropovodu Družba

20 srpna, 2025

Trumpova vláda zrušila bezpečnostní prověrky 37 současným i bývalým činitelům

20 srpna, 2025

Ochranu zeměpisného původu výrobků bude zajišťovat jen Evropská unie

20 srpna, 2025

Obchvat Českých Budějovic na dálnici D3 bude natrvalo zdarma, oznámil ministr

20 srpna, 2025

Adeptů na poslance proti minulým volbám ubylo, strany obdržely volební čísla

20 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Firma DTVS vyrobila první českou výhybku vhodnou pro vysokorychlostní tratě
Ekonomika

Firma DTVS vyrobila první českou výhybku vhodnou pro vysokorychlostní tratě

PersonálPodle Personál10 září, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 10.09.2024 14:41

Prostějov – Společnost DT – Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, vyrobila první českou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Výhybka umožní jízdu vlaků v přímém směru rychlostí až 350 kilometrů za hodinu a při přejíždění na jinou kolej 230 kilometrů za hodinu. Vysokorychlostní železniční trať má vést například mezi Ostravou a Prosenicemi u Přerova. Stavba tohoto 65 kilometrů dlouhého úseku si vyžádá investici 60 až 80 miliard korun. Začít má v roce 2026 a zabrat šest let. Podílet by se na ní podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) měli výrazně tuzemští dodavatelé.

Nová výhybka měří na délku 180 metrů a její konstrukce je upravena tak, aby mohla být použita na vysokorychlostních tratích. „Naše výhybky, výhybkové konstrukce či jejich komponenty si našly cestu již do více než 30 zemí světa. Dnes prezentovaná výhybka je konkrétním výsledkem našeho dlouholetého úsilí připravit a nabídnout produkt konkurenceschopné technické úrovně s potřebnou přidanou hodnotou vytvořený v ČR,“ řekl novinářům generální ředitel DTVS Marek Smolka. Odhadl, že jen na úseku vysokorychlostní trati mezi stanicí Prosenicemi a Ostravou bude zapotřebí položit „vyšší desítky“ výhybek.

Výhybky firmy DTVS už nyní podle Smolky nacházejí uplatnění i na koridorových tratích Správy železnic, kde pomáhají zrychlit provoz vlaků. V roce 2007 byla ve stanici Poříčany instalována výhybka, která umožnila jízdu do odbočného směru rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Ještě o 30 kilometrů za hodinu rychleji mohou vlaky čtyři roky jezdit do odbočky přes dvojici výhybek ve stanici Prosenice. Dnes prezentovaná vysokorychlostní výhybka by měla být položena na některé z modernizovaných tratí, firma díky tomu získá důležitou referenci.

Budování vysokorychlostních tratí je podle generální ředitelky Asociace podniků železničního průmyslu ČR Marie Vopálenské příležitostí, jak podpořit tuzemský železniční průmysl. „Podobně, jako postupují při výstavbě vysokorychlostních tratí jiné země a jak je tomu například v odvětví jaderné energetiky, i zde by měl český průmysl dostat možnost podílet se na subdodávkách komponentů alespoň v rozsahu 60 až 70 procent,“ uvedla.

Podle Kupky už odborníci v tuzemsku projektují stovky kilometrů budoucích úseků vysokorychlostních tratí. „Proto je potřeba, abychom byli připraveni na jejich zprovoznění po všech stránkách. To je příležitostí i pro český železniční průmysl, který má bohatou tradici a současně je konkurenceschopný i na světových trzích,“ řekl Kupka.

Společnost DTVS před dvěma roky zahájila v Prostějově stavbu haly s technologií na lisování konců železničních jazyků dlouhých až 70 metrů, což jsou pohyblivé části výhybek sloužící ke změně směru vlaku. Investice spolu s instalací nových výhybek na tuzemské železnici podle Smolky zvýší konkurenceschopnost firmy v tuzemsku i na zahraničních trzích.

 

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Na Slovensko i Maďarsko opět proudí ropa prostřednictvím ropovodu Družba

Ochranu zeměpisného původu výrobků bude zajišťovat jen Evropská unie

Na Slovensko opět proudí ropa prostřednictvím ropovodu Družba, uvedla média

Česká měna mírně posílila vůči oběma hlavním světovým měnám

Zetor loni vykázal ztrátu ve výši stamilionů, skončilo 200 zaměstnanců

Plzeňský Prazdroj zdraží od října část svých balených i čepovaných piv

V ČR vzrostlo o 149 procent vydírání zveřejněním intimních fotek

Dráž lidé tento měsíc pořídí mj. mouku, levněji naopak brambory či jogurt

Útok na ruskou stanici přerušil dodávky ropy Družbou na Slovensko a do Maďarska

Tipy Redaktorů

Trumpova vláda zrušila bezpečnostní prověrky 37 současným i bývalým činitelům

20 srpna, 2025

Ochranu zeměpisného původu výrobků bude zajišťovat jen Evropská unie

20 srpna, 2025

Obchvat Českých Budějovic na dálnici D3 bude natrvalo zdarma, oznámil ministr

20 srpna, 2025

Adeptů na poslance proti minulým volbám ubylo, strany obdržely volební čísla

20 srpna, 2025

Firmy z Agrofertu kvůli odepřeným dotacím podaly sérii neúspěšných stížností

20 srpna, 2025

Poslední Zprávy

Vláda se sejde poprvé od 23.7., prodloužit má stav nebezpečí u Hustopečí

20 srpna, 2025

Muchová s Rubljovem do semifinále smíšené čtyřhry na US Open nepostoupili

20 srpna, 2025

Spolu zahájí horkou fázi volební kampaně a představí základní body programu

20 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.