Design je sice subjektivn vc, ale v podstat jsem nenael nikoho, komu by se MT nelbilo, tedy a na zapishl milovnky retra, kterm se budou lbit jen endura z devadestek. Doba jde ale dopedu, take ped nmi stoj motorka s psobivou modern maskou se svtly na vku a LED svtlomety.

Zadn svtlo je spolen s 800MT a k motorce se hod vborn. Velk kapot dv tuit dobrou ochranu jezdce ped nepzn poas a vtrem. Je tu navc nastaviteln plexisklo, kter snadno posunete otonm ovladaem, a to i za jzdy. V nabdce psluenstv bude jet zven varianta pro dlnin cestovatele.

Palubn desku tvo barevn TFT displej s velkm kontrastem, kter byl vborn vidt i na ostrm filipnskm slunci. Na nm uvidte vechno, co potebujete, vetn zaazen rychlosti. To je zrovna vc, kter se u toivho dvouvlce celkem hod. Motor pochz z modelu SR, pro MT je vak peladn, a to podn. Zatmco silnika mla maximum vkonu, a hlavn krouku ve vysokch otkch, v enduru je motor naladn na sted otek, kde ho potebujete vyuvat nejvc. Je samozejm plnn vstikovnm a je vborn vyven. Na rozdl od vtch motor od CFMOTO je klapka ovldan napmo lanky namsto technologie ride-by-wire.

Palawan

Ostrov patc Filipnm a vyznauje se vysokmi teplotami, vlhkost, ale hlavn ndhernou prodou s prodnmi parky a stovkami kilometr otolin, po kterch se mete prohnt na motorkch nebo tykolkch. Cesta od ns tam sice trv pes 30 hodin a ekaj vs na n minimln dva pestupy, ale i tak to rozhodn stoj za to. Vhodou je i to, e se vs nikdo nebude ptt na idik nebo SPZ. To ale ani ostatnch na silnicch, take opatrnost je tu na mst.

Veuml

MT nen motorka, kter by spadala do kategorie SUV, ale podle vrobce i prvnch vide se neboj ani t잚ho ternu. To ukazuj i nkter detaily, kterch si vimnete na prvn pohled. CFMOTO m pedn kolo o prmru 21 a zadn 18. Ob kola jsou drtn, ale umouj mont bezduovch pneumatik. Navc na n obujete i ostej gumy do ternu. Dle jsou tu velk zubat stupaky, ze kterch jednodue sundte tlumic gumu a mte perfektn stabilitu pi jzd ternem.

Zajmavm detailem jsou i sklpc zrctka, kter v ternu prost jen slote do stedu dtek a pi pdu o n nepijdete. O odpruen se star pedn upside-down vidlice KYB (Kayaba), vzadu je centrln tlumi stejn znaky. Podvozek je samozejm nastaviteln. Brzdy m na starost fima J.Juan, kter pat Brembu. Vpedu i vzadu je jeden kotou, pedn brzdi m radiln uchycen, ale s axiln pumpou.

V nabdce psluenstv budou i padac rmy, kter byly na mnou testovan motorce, a piznm se, e se mi podailo je i otestovat. Chybt nebude samozejm ani nabdka kufr nebo teba vyho sedla. S ohledem na poet pedobjednvek a vrobn pln MT meme oekvat, e i dal vrobci pijdou s adou doplk.

CFMOTO 450MT

Prach a radost

Rno pebrm motorku a nastavuju si j k obrazu svmu. Ono to vlastn nen extra nutn, dvm jen v dtka, trochu n pky a je to. Ve mi padne do ruky, i kdy mm 186 cm. Na m testovace je navc zven sedlo, dky ktermu mm absolutn pohodl. Vechno mi padne do ruky, ve je, kde m bt, kolena netla do kapot, prost parda. Gumov vpln stupaek nechvm rovnou doma, s ohledem na jzdu v motokrosovch botch. Je tu jet jeden detail, kter je teba zmnit. MT mete mt ve variant s nzkm nebo vysokm blatnkem. Cenov se oba modely nijak neli, ale nzk blatnk vc ocente na cestch, vysok zase pi jzd v bahn. Taky samozejm zle na tom, jak se vm kter verze motorky lb.

Na Palawanu m nejdel rovinka asi 200 metr a vtinou tu pevauje otolina a pran cesty. Kdy u narazte na silnice, jsou betonov a dr naprosto neuviteln. Prost takov mal rj. Vyrme krtkm silninm pejezdem do endurovho parku. Tady pichz na adu jedna z vc, kter m nepokryt nadchla. Na dtkch je krom standardnch ovlada, kter jsou mimochodem velmi poveden a intuitivn, jet jedno tlatko. Kdy ho podrte, motorka vypne kontrolu trakce a ABS na zadnm kole.

Nemuste chodit do dnho menu na displeji, nemuste nic potvrzovat, prost ti sekundy drte stisknut tlatko a na displeji se objev npis offroad. Mete to udlat v jakkoli rychlosti, co je super, zejmna kdy jedete po silnici a ta najednou kon. Stejn snadno offroad reim i vypnete, sta jeden stisk tlatka. Pokud jen vypnete motor, zstane offroad md aktivovan, pokud vypnete klek, muste si ho zapnout znovu. I tak je to ale jednodu systm ne na jakkoli souasn motorce.

CFMOTO 450MT

U od prvnch kilometr je jasn, e naladn motoru se CFMOTO povedlo. M siln sted otek a doke se posbrat i z velkho podtoen. Spojku mete ovldat jednm prstem a pevodovka je rychl a pesn. Motorka m navc antidopingovou spojku, i kdy u malho dvouvlce pln nen nutn. Jedniku jsem v podstat nepouil a estka byla na Palawanu taky zhola zbyten. Vhodou dvouvlce ale je, e i pes men objem je motorka schopna cestovat na del vzdlenosti a nemuste se bt ani najet na dlnici. Klasickch okreskovch 90 zvld motor v 5 000 otkch. Do motorky pitom nepen dn vibrace.

Vtinu asu jsme ale trvili v ternu, kde hraje hlavn roli podvozek a hmotnost. Oboj se CFMOTO povedlo. Motorka m podle vrobce 175 suchch kilogram a k tomu 17,5 litrovou ndr (pro zajmavost: spoteba pi nevybrav jzd byla 4,8 l). Dleit ale tak je, jak se podailo hmotnost rozloit, a tady je vlastn vechno sprvn. Endurko zat penenm vhy, zbyten se s nm nenadete a upmn svd i k ostej jzd.

V sedle si toti pipadte tak trochu jako na njakm dakarskm specilu. Pi ostr jzd vs zanou limitovat zdvihy podvozku. Ty jsou 200 mm a upmn by si MT zaslouilo vy. Nkolikrt se mi podailo klepnout si dorazem, a i kdy jsem podvozek pitvrdil, tak to na pln sportovn jzdu nebylo. Je teba ale jednm dechem dodat, e toto nen motorka na zvody a v 99 procentech ternn jzdy vm bude podvozek vyhovovat.

V prachu a psku se dobe osvdilo naladn motoru a odezva na plyn. Na zadnm kole mte pesn tolik vkonu, kolik na prav rukojeti a nestalo se mi, e bych se zahrabal, i kdy gumy, kter jsme mli obut nejsou zrovna drapky do psku. Vhodou je i to, e jezdci v podstat vech podstav bez problm doshnou na zem a mou si v nouzi nejvy pomoct odraenm od zem.

CFMOTO 450MT

Drift i sprint

Z offroadparku vyrme po otolinch kolem ostrova, a to je zase nco jinho. Ve vysok rychlosti je motorka stabiln a ani kdy trefte njak kmen, nebo dru, nerozhod vs to tak, aby z toho byla nebezpen situace. Jedin problm je vudyptomn prach, kter zakrv vhled, mal dti u cesty a psi vude okolo. Za cel den jsme ale nemli jedin incident

I ve vych rychlostech m motor jet dost dechu, aby chtl jet stle dl. V thlch zatkch si mete plynem utrhnout zadn kolo do driftu. Celkov je plyn velmi dobe dvkovateln a motorka neuviteln pvtiv. Rozhodn tu nenajdete dn ostr projev, jako na motokrosu, nebo ostrm enduru. I brzdy jsou dost siln, jen u t pedn bych ocenil jemnj dvkovn.

Pokud od n chcete razantnj inek, je teba na pku hodn pitlait, a to u je blzko k zsahu ABS. Mon by tu pomohla radiln pumpa, nebo jin sms destiek. Na stranu druhou se nm ani ve velkm vedru a dlouhch sjezdech v ternu nepovedlo brzdy uvait, nebo snit jejich innost. S brzdnm motorem tu tak moc potat nemete u s ohledem na objem, ale hlavn na dvouvlcov motor.

Pro kadho

450MT m vkon do 35kW, take ho mete dit u od osmncti let. Konkrtn je to 31 kW v 8500 otkch. Zajmavj ale je toiv moment 42 Nm pi 6500 otkch. Pro zanajc dobrodruhy je to rozhodn vborn volba. Nemuste se bt t잚ho ternu, ale ani dlouhch pesun. Slunou mru pohodl bude mt i spolujezdec a kdy na MT nasadte trojici hlinkovch kufr, vypad fakt dobe. Urit to ale nen jen motorka pro zatenky.

Radost doke udlat i vyjednm jezdcm, kte se nechtj dt v ternu s tkm cestovnm endurem, nebo u je nezajmaj rychlost rekordy. Je to stroj, kter doke nabdnout nco v podstat kadmu a je jedno, jak zkuen jezdci jste a co vs nejvc na motorce bav. No a te to nejpodstatnj. MT stoj 155 990 korun v obou zkladnch verzch, a to je za motorku s dvouvlcem, kontrolou trakce, skvlm zpracovnm a kvalitnmi komponenty hodn zajmav nabdka.

CFMOTO 450MT

Podíl
Exit mobile version