Aktual.: 28.04.2025 09:35
Praha – Investice do internetové reklamy v ČR loni vzrostly o 7,5 procenta na rekordních 64 miliard korun. Z toho výdaje na celoplošnou (display) reklamu stouply o 9,5 procenta na 46,2 miliardy Kč. Oznámilo to Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Letos sdružení očekává růst o 6,7 procenta na 68,3 miliardy korun.
„Stabilní růst investic do on-line reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v on-line jako nejdůležitější mediatyp,“ uvedl předseda předsednictva SPIR Michal Hanák.
Největší část investic směřovala podle sdružení i v roce 2024 do celoplošné reklamy. Tento formát zahrnuje jak reklamu v obsahových sítích, jako jsou Seznam Sklik, Google Ads nebo Facebook, tak programatické (RTB) a nativní formáty.
Následuje reklama ve vyhledávání s celkovými investicemi 16,5 miliardy Kč v reálných cenách, což představuje meziroční nárůst o tři procenta. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy Kč v ceníkových cenách, tedy o dvě procenta méně, než předloni.
Výzkum se uskutečnil v lednu a únoru letošního roku za účasti internetových médií, reklamních sítí, digitálních a specializovaných agentur i přímých zadavatelů.