Komerční prezentace Aktual.: 9.06.2025 17:16
Také pro ověření použití netradičních materiálů v budoucích sériových vozech slouží koncepční závodní vůz Enyaq RS Race, který Škoda předvedla novinářům. V areálu testovacího polygonu Aurel dokonce vůz v plném tempu předváděl rallyový mistr republiky Dominik Stříteský.
Vůz vychází se sériové verze modelu Enyaq RS, má shodný výkon motorů 250 kW, ovšem díky zásadnímu odlehčení o více než tři sta kilogramů na výsledných 1946 kilogramů má vůz výrazně lepší dynamické parametry. Konkrétně hodnota zrychlení z nuly na sto se snížila bezmála o sekundu na výsledných 4,6 sekundy. Vliv na to samozřejmě má také menší aerodynamický odpor daný snížením světlé výšky o sedm centimetrů.
Svalnatý vzhled pak automobilu dodávají citelně rozšířené blatníky. Vzadu je to dokonce o téměř dvanáct centimetrů. Auto průběžně vyvíjí specialisté Škody Motorsport, kteří na celkem šestnácti dílech v exteriéru i interiéru použili biokompozitní materiál s obsahem lněných vláken. Například je využit na náraznících, blatnících, střeše, kapličce větrání na střeše a zadním křídle. V interiéru jsou tyto materiály použity například na palubní desce, výplních dveří a opěrkách nohou pilota a navigátora. Kromě toho byla panoramatická prosklená střecha sériového modelu nahrazena střešním panelem z biokompozitu.
Jelikož je vůz vybaven například také závodními brzdami a tlumiči, ověřuje si na něm Škoda Motorsport i určité parametry pro chystané rallyové vozy s elektrickým pohonem. Byť o tom zatím oficiálně v tiskové zprávě nehovoří.