Komerční prezentace Aktual.: 23.10.2025 14:17

Praha – Podíl e-mailových zpráv, které neotevře člověk, ale robot, se letos zvýšil o 15 procent na 65 procent. Ještě na konci roku 2021 to přitom bylo jen zhruba deset procent. Antispamové filtry, AI skenery a bezpečnostní roboti dnes generují falešná otevření i kliknutí, která vypadají jako lidské akce, ale ve skutečnosti jimi nejsou. Vyplývá to ze statistik české technologické firmy Mailkit.

„Za patnáctiprocentním nárůstem oproti předchozímu roku stojí rozšíření detekčních systémů na straně poskytovatelů, rostoucí využití AI pro kontrolu obsahu a také nárůst bezpečnostních skenů v rámci korporátních sítí,“ uvedl manažer rozvoje podnikání Mailkitu Libor Nádvorník.

Automatičtí roboti otevírají e-maily, klikají na odkazy a simulují lidské chování, vše v zájmu bezpečnosti uživatelů a detekce škodlivého obsahu. Důsledky zkreslených dat přitom mohou být podle Nádvorníka pro firmy a e-shopy fatální. Investují peníze do oslovování databází, které ve skutečnosti nefungují.

Podle Nádvorníka je nutné, aby se firmy a e-shopy zaměřily na další metriky, které poskytují reálný obraz o doručitelnosti a zapojení uživatelů. „Úspěch e-mailingu se neměří jen mírou otevřených zpráv. Důležité je, aby e-maily končily ve složce doručené pošty, aby měla odesílací doména dobrou pověst a aby se minimalizoval počet nedoručených zpráv. Klíčové je také sledovat, kolik příjemců e-mail zaujme natolik, že kliknou na odkaz, navštíví web či e-shop a nakonec i nakoupí. Jen kombinace těchto ukazatelů dává smysluplný obraz o tom, jak e-mail skutečně funguje,“ dodal.

V minulém roce narostl objem e-mailové komunikace v Česku podle dat společnosti Creative Dock o 25 procent. Více než 90 procent e-mailů přitom tvoří spam, tedy nevyžádaná pošta.

 

 

Podíl
Exit mobile version