Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Analýza: Důvěru občanů ve vládu podkopávají finanční tíseň i korupční kauzy

16 září, 2025

Podezřelý z vraždy konzervativního aktivisty Kirka se zřejmě přiznal, uvádí CBS

16 září, 2025

RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun

16 září, 2025

Příběh pilota RAF Josefa Františka by se do kin mohl dostat v červenci 2026

16 září, 2025

Plzeň vstoupila do domácího poháru vysokou výhrou v Lanžhotě

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Na Barrandovském mostě začala poslední fáze oprav, dělníci frézují vozovku
Ekonomika

Na Barrandovském mostě začala poslední fáze oprav, dělníci frézují vozovku

PersonálPodle Personál11 března, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 11.03.2024 09:44

Praha – Silničáři na Barrandovském mostě v Praze dnes zahájili poslední fázi oprav. Dělníci odfrézovávají vozovku. Práce potrvají do konce letošních letních prázdnin. Vážné dopravní komplikace silničáři zatím nezaznamenali, jde o běžnou pondělní dopravní špičku. Novinářům to dnes řekli primátor Bohuslav Svoboda (ODS), jeho náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter. Zavřená je rampa ze Strakonické ulice a na mostě se jezdí ve třech namísto čtyřech jízdních pruzích. TSK původně plánovala práce rozložit do letošního a příštího roku, nakonec obě fáze sloučila. Kompletní oprava mostu tak skončí letos do konce srpna.

Barrandovský most tvoří dva mosty, a to jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, a severní, po kterém jezdí v opačném směru. Most z roku 1983 nebyl dosud kompletně opraven. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Část soumostí ve směru ze Smíchova do Braníku opravili silničáři loni a předloni a spodní část v roce 2021.

„Začali jsme vlastně již o víkendu, kdy jsme odstranili svodidla, a pokud to šlo, tak i zábradlí. V současné době se frézuje, to znamená vozovkové souvrství tak, abychom se co nejrychleji dostali na beton, který budeme potřebovat dále vyztužovat a zpevňovat,“ řekl ČTK Richter.

Stejně jako u jižní části soumostí je ve špatném stavu také mimo jiné právě vozovkové souvrství, které je na různých místech různě silné, někde je to podle Richtera 27 a jinde 14 centimetrů. Na jižním mostě je souvrství tvořeno ze tří vrstev, a sice ochranné izolace, litého asfalt a obrusné ložné vrstvy. „My použijeme na severním mostě pouze dvě vrstvy, obrusnou a ložnou, vynecháme izolaci na UHPC betonu, protože není potřeba, ten beton je naprosto vodotěsný a ochranu izolace jako takové. Most tak bude lehčí,“ řekl Richter. Speciální UHPC beton použila TSK poprvé při opravách jižního mostu.

Oproti očekávání jsou v horším stavu předpínací lana, která most drží. Ta nahradí a doplní nová. „Na jižním mostě jsme viděli prolezlé kabelové kanálky a lana. Při doplňkovém průzkumu se potvrdilo, že i severní most trpí těmito neduhami, to znamená zatékání, reznutí a oslabování průřezu těch kabelů,“ řekl Richter.

Poté, co dělníci odfrézují vozovku, začnou bourat římsy, budou vybourávat mostní závěry. Následně dofrézují beton nad nosnou konstrukcí a následně začnou zpevňovat konstrukci a dělat vyrovnávací vrstvu z UHPC betonu a izolaci jako takovou. „Plus samozřejmě poběží práce na výměně kabelů a doplnění kabelů. A už jsou započaty práce, které vlastně vyměnily ložiska,“ řekl Richter.

Doprava podle silničářů a magistrátu nevybočuje z běžného pondělního rána. Hustší doprava je podle mluvčí TSK Barbory Liškové především na Jižní Spojce a na Strakonické. Hřib řekl, že nejhorší je situace v první dny a že očekává, že se postupně dostane do normálního stavu a řidiči si zvyknou. Spolu se Svobodou vyzvali řidiče k ohleduplnosti a pokud nemusí, aby přes most nejezdili.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun

Cena zlata vzrostla na rekordních 3700 dolarů

Firmy někdejšího ministra Peciny mohou převzít Liberty Ostrava, schválil ÚOHS

Renault chce mít Mégane E-Tech v rychlé verzi RS

Těžba uhlí v ČR letos i přes chystaný útlum roste, v pololetí o téměř desetinu

Řetězec Penny Market loni v Česku zvýšil čistý zisk na 1,17 miliardy korun

ČS, ČSOB a Raiffeisenbank spouští na svých bankomatech službu Vklad na kartu

Vodafone ve fiskálním roce končícím v březnu zdvojnásobil zisk na 1,79 miliardy

Zástupci státu oznámí, jaký bude další osud vyšehradského železničního mostu

Tipy Redaktorů

Podezřelý z vraždy konzervativního aktivisty Kirka se zřejmě přiznal, uvádí CBS

16 září, 2025

RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun

16 září, 2025

Příběh pilota RAF Josefa Františka by se do kin mohl dostat v červenci 2026

16 září, 2025

Plzeň vstoupila do domácího poháru vysokou výhrou v Lanžhotě

16 září, 2025

Pavel přijal exprezidenta Izraele Rivlina, hovořili o situaci na Blízkém východě

16 září, 2025

Poslední Zprávy

Trump žaluje deník The New York Times o 15 miliard dolarů za pomluvu

16 září, 2025

Cena zlata vzrostla na rekordních 3700 dolarů

16 září, 2025

Trenér Sparty Gross a Kometa zaplatí za incident v Brně pokuty

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.