Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Trump: Po převzetí podílu v Intelu se vláda zaměří na další podobné transakce

25 srpna, 2025

V NM dnes otevřeli expozici s fosiliemi 3,2 milionu let starých předků člověka

25 srpna, 2025

Do domácího fotbalového poháru vstoupí v týdnu deset prvoligových týmů

25 srpna, 2025

Zproštění Lomeckého je definitivní, Nejvyšší soud odmítl dovolání Bradáčové

25 srpna, 2025

Polský prezident vetoval podporu pro ukrajinské běžence i předplatné Starlinku

25 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Na pražském smíchovském nádraží stavbaři budují nové nástupiště i podchody
Ekonomika

Na pražském smíchovském nádraží stavbaři budují nové nástupiště i podchody

PersonálPodle Personál25 srpna, 2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 25.08.2025 13:25

Praha – Na rekonstruovaném smíchovském nádraží v Praze nyní stavbaři budují nové čtvrté nástupiště a lávku pro pěší přes kolejiště, která propojí Smíchov s Radlicemi. Zároveň pracují na obou podchodech. Třetí a čtvrté nástupiště plánuje Správa železnic zprovoznit příští rok na podzim, celá rekonstrukce by podle předpokladu měla být hotová na konci roku 2028. Novinářům to dnes řekli zástupci Správy železnic. Přestavba smíchovského nádraží začala loni v únoru a vyjít má na 5,1 miliardy korun.

Smíchovské nádraží je významné pro vlakové spojení Prahy se západem Čech. Nynější budovu stanice z 50. let dělníci částečně zbourali, oprava ji čeká v letech 2027 až 2029. Na rekonstrukci nádraží naváže výstavba terminálu pro městskou hromadnou dopravu, který pražský magistrát plánuje vybudovat do konce roku 2030. Autobusový terminál má být umístěný na konstrukci přímo nad staničními kolejemi.

Stavbaři dosud odstranili třetí a část druhého nástupiště a prodloužili podchody pod celé kolejiště. Nyní pracují na čtvrtém nástupišti, kde je hotová nástupištní hrana. Na třetím nástupišti dělníci aktuálně budují výstupy z podchodů. „Když se všechno podaří, tak příští rok v říjnu či listopadu bychom chtěli zprovoznit třetí a čtvrté nástupiště a dát ho už do provozu,“ řekl správce stavby ze Správy železnic Patrik Karadi. Tím by podle něj mělo být nádraží už i částečně bezbariérové, po dokončení rekonstrukce má být přístup na nástupištích a v podchodech bezbariérový všude.

Současně stavbaři pracují na nové lávce pro pěší přes kolejiště, která znovu propojí Smíchov s Radlicemi. Nyní jsou postaveny hlavní nosné části lávky u čtvrtého a třetího nástupiště a připravuje se konstrukce na straně druhého nástupiště. Hrubé betonové práce mají být podle Karadiho dokončeny na jaře 2027, zprovoznění lávky včetně eskalátorů a výtahů předpokládá koncem roku 2028 spolu s dokončením ostatních prací ve stanici.

Lávka bude nově spíše promenádou než jen spojnicí mezi nástupišti, řekl Karadi. Zároveň propojí stanici s novou čtvrtí vznikající na Smíchově. Na jejím místě původně stála ocelová lávka, kterou dělníci odstranili kvůli výstavbě bytů.

Pracuje se rovněž na mostech přes Nádražní ulici a Hořejší nábřeží, stavbaři zde postupně vyměňují jednotlivé konstrukce. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení rekonstrukce tříkolejný, protože na něj podle plánů Správy železnic v budoucnu naváže nový tříkolejný most mezi Smíchovem a Podskalím, který má nahradit nynější ocelový železniční most přes Vltavu.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nedochovaly. Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, a to spolu s Masarykovým a hlavním nádražím, na které bylo napojeno deset let po svém vzniku.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Trump: Po převzetí podílu v Intelu se vláda zaměří na další podobné transakce

Někteří dodavatelé nabízí energie za ceny nižší než na burze, vyprodávají zásoby

Rakousko žaluje řetězce kvůli netransparentním slevovým akcím

České dráhy vypsaly tendr na nákup až 90 nových vozů za osm miliard korun

Chystaná elektrická Octavia dostane i displej pro spolujezdce

Důvěra spotřebitelů v srpnu meziměsíčně klesla, u podnikatelů stoupla

NKÚ: Zkušební ústav vydal nehospodárně 18 milionů korun kvůli stavbě budovy

Analýza: Češi přeplácejí za energie miliardy korun ročně

Analýza: Češi přeplácejí za energie miliardy korun ročně, mají staré smlouvy

Tipy Redaktorů

V NM dnes otevřeli expozici s fosiliemi 3,2 milionu let starých předků člověka

25 srpna, 2025

Do domácího fotbalového poháru vstoupí v týdnu deset prvoligových týmů

25 srpna, 2025

Zproštění Lomeckého je definitivní, Nejvyšší soud odmítl dovolání Bradáčové

25 srpna, 2025

Polský prezident vetoval podporu pro ukrajinské běžence i předplatné Starlinku

25 srpna, 2025

Někteří dodavatelé nabízí energie za ceny nižší než na burze, vyprodávají zásoby

25 srpna, 2025

Poslední Zprávy

Woody Allen na dálku vystoupil na filmovém festivalu v Moskvě, Kyjev protestuje

25 srpna, 2025

Vingegaardův tým zloději na Vueltě připravili o téměř dvě desítky kol

25 srpna, 2025

Akademici fakultního senátu katolické fakulty podpořili ve vedení KTF Falátkovou

25 srpna, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.