Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Obrana vyhlásila tendr na 185 vozů za 24,7 miliardy, mají sloužit mj. jako sanitky

12 července, 2025

Slovensko chce do úterý dohodu k plánu zastavit dovoz plynu do EU

12 července, 2025

Baseballista Chlup si jako první Čech zahraje za Jomiuri elitní japonskou ligu

12 července, 2025

Nově diagnostikovaných poruch pohlavní identity za 10 let přibylo čtyřnásobně

12 července, 2025

Vláda projedná plán na podporu kolektivního vyjednávání, jeho podpora se zvýší

12 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Nabíjecí hybridní Lexus NX léčí klidem. Stačilo zbavit se hloupých chyb
Auto

Nabíjecí hybridní Lexus NX léčí klidem. Stačilo zbavit se hloupých chyb

PersonálPodle Personál20 ledna, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Opravdu je pln schopn konkurovat Mercedesu GLC, Audi Q3 a BMW X3, tedy autm vhlasnjch jmen i vy cenovky?

V jin dimenzi

Hned pi prvnm pohledu vs napadne, zdali opravdu jde o velk SUV. Snad kvli sportovnjm tvarm, ne mla minul generace, vz psob celkem drobn, zdn vak klame. Hned oteven dve jasn uke, e to nen mal auto.

Sta zapadnout do sedaky a okamit zskte pocit tulnosti a pohodl, na kterch si znaka zakld. To se nsob, jakmile se rozjedete, protoe utlumen okolnch zvuk je dokonal a s hlukem se nemuste prt ani pi vych rychlostech na dlnicch. V tomto ohledu je prmiovost splnna.

Jet k tm dvem, nepome vm zabrat za kliku, abyste je oteveli, nijak se nezved. Muste odjistit zmek stisknutm tlatka. Ne si na to zvyknete, mete mt trochu problmy dostat se z vozu ven. Ale to by nebyl Lexus, aby si nepichystal njakou specialitu.

Dv bylo tch originalit podstatn vc, zejmna v oblasti palubnho infotainmentu. Nejde snad o to, e jeho rychlost v prvn generaci tak pln neodpovdala cenovce vozu, jde o jeho ovldn souboje s velkm touchpadem, s jeho pomoc jste mli za kol najt njakou ikonu a kliknout na ni, asto zabraly destky minut, navc s nejistm vsledkem. Moc tomu nepomhal ani minijoystick. Dostat se na nkter psmeno ze seznamu vyadovalo doslova ekvilibristick dovednosti. I proto nkte potenciln zkaznci utkali k dram nmeckm prmiovm znakm.

Ale to je pry, v propadliti automobilovch djin. V kabin lexusu se ctte jako doma, a to vetn ovldn menu, kter je nyn intuitivn a jednoduch. Kdy si k tomu pidte to okolo, tedy skvle zpracovan a pjemn materily, luxusn psobc lity a irok sedaky s bonm vedenm pro ostej jzdu, vyjde vm velmi komplexn psobc celek bez chyb.

Interiru dominuje trnctipalcov dotykov displej infotainmentu s modern grafikou a pikovm rozlienm. Samozejmost je rozdlen na vce obrazovek, msta mte dost. Ovldn nkterch funkc je mon tak pomoc dvou obch otonch koleek, take u se snad nenajde nikdo, kdo by nebyl spokojen. Samozejmost je v dnen dob tak hlasov ovldn. Zanete vrokem Hey Lexus, a potom u mete vydvat pokyny, teba v etin.

Luxusn

Displej pouijete i pi poutn hudby, pikov audiosystmem Mark Levinson se sedmncti reproduktory vs nenech v klidu, dokud nevyzkoute nkterou z radiovch stanic.

Do kufru se sbal cel rodina, 545 litr objemu sice nen nijak nadstandardnch, ale nakldac prostor po oteven zadnch dve je opravdu irok a praktick. Po sklopen zadnch sedaek pot dostanete 1 436 litr. Pod podlahou zavazadlovho prostoru najdete jet dal lon prostory, kter lze vyut na drobnj vci nebo do nj teba sloit kryt kufru.

Dokonal nastaven

NX 450h+ je vbec prvnm plug-in hybridem od Lexusu. Auto m spalovac motor kombinovan s bateri o kapacit 18,1 kWh a cel systm generuje vkon 309 k/227 kW. Umouje zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.

Lze ho tedy pouvat jako elektroauto, s pln dobitou bateri dojede podle daj vrobc s vypnutm spalovacm motorem 70 kilometr mimo msto a a 97 km ve mst. Maximln um jet vhradn na baterky 135 km/h.

Pi nich rychlostech auto asto jede pouze na elektropohon, ve mstech na nj asto absolvujete i padest procent asu. Na bn silnici jeho vyuit samozejm ubv, ale i tak se dostvte na spotebu jen nco pes est litr na sto kilometr.

To u ke slovu pichz atmosferick tyvlec o japonsky velkorysm objemu 2 487 cm3. Nepetrit mu samozejm pomh elektromotor (134 kW, 270 Nm), v ppad tykolky potom jet druh motor na zadn nprav (40 kW, 121 Nm).

Ale toto nen auto na zvodn, take ocente sp vdy plynulou akceleraci, nikdy nemte pocit, e by auto nabralo dech nebo hledalo sprvn pevod. Pocitov mte neustle vkonu vc ne dost. Na hranu monost se stejn nedostanete, protoe maximln rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. V podstat nikdy se neocitnete do momentu, kdy byste museli na auto tlait, opravdu dupat na plyn. Nen to poteba a auto vm to ani nedovol.

Pokud vyzkoute rychlej jzdu na okreskch, je to tak mon. Elektronika dr auto na asfaltu jako pibit a naklnn nen nijak velk. Sp tedy tm dn, pokud nemte touhu projdt zatky v plnm tempu. Auto sed opravdu pjemn a zen je iteln. Nastaven podvozku vm dovoluje ctit povrch silnice a pracovat na nerovnostech, ani by to naruilo pohodl v kabin. Trefit takov nastaven muselo dt hodn prce, je komfortn a sportovn zrove.

Styl, hospodrnost, technick finesy, kvalitn materily, univerzlnost, lkav cenovka. S takovou lze vstoupit do boje o prmiov zkaznky. Lexus definitivn dospl a zbavil se vech dtskch nemoc, kter ho navzdory snaze i nezpochybnitelnm kladm vdy adily a na druhou kolej vedle jinch prmiovch znaek.

Levnj je podit si ho jako klasick hybrid (NX 350h), v zkladu zan momentln na 1,199 milionu korun. Plug-in hybridn NX 450h+ startuje o ti sta tisc v.

Lexus NX 350H v slech

  • pohon: zehov adov tyvlec o objemu 2 487 ccm a vkonu 136 kW a 227 Nm + dva elektromotory (134 kW a 40 kW, 270 a 121 Nm toivho momentu).
  • vkon hybridn soustavy: 227 kW (309 kon)
  • pevodovka: automatick eCVT
  • maximln rychlost: 200 km/h
  • zrychlen 0100 km/h: 6,3 s
  • dlka/ka/vka/rozvor (mm): 4 660/1 865/1 640/2 690
  • rozchod (mm): 1 605 vpedu, 1 639 vzadu
  • pohotovostn hmotnost: 1 790 kg
  • rozmry zavazadlovho prostoru (mm): 545 (1 436 se sklopenmi sedadly)
  • cena zkladn verze vozu: 1 499 000 K

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdila pod pseudonymem

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Tipy Redaktorů

Slovensko chce do úterý dohodu k plánu zastavit dovoz plynu do EU

12 července, 2025

Baseballista Chlup si jako první Čech zahraje za Jomiuri elitní japonskou ligu

12 července, 2025

Nově diagnostikovaných poruch pohlavní identity za 10 let přibylo čtyřnásobně

12 července, 2025

Vláda projedná plán na podporu kolektivního vyjednávání, jeho podpora se zvýší

12 července, 2025

Před pádem letadla Air India byl vypnutý přívod paliva, vyplývá z vyšetřování

12 července, 2025

Poslední Zprávy

Obraz: Řetězce mění závazky ohledně klecových vajec, podle Prouzy je to lež

12 července, 2025

Při pádu letadla Air India byly přepínače paliv vypnuté, vyplývá z vyšetřování

12 července, 2025

Cyklistická Tour de France by opět mohla nabídnout šanci sprinterům

12 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.