Opravdu je pln schopn konkurovat Mercedesu GLC, Audi Q3 a BMW X3, tedy autm vhlasnjch jmen i vy cenovky?

V jin dimenzi

Hned pi prvnm pohledu vs napadne, zdali opravdu jde o velk SUV. Snad kvli sportovnjm tvarm, ne mla minul generace, vz psob celkem drobn, zdn vak klame. Hned oteven dve jasn uke, e to nen mal auto.

Sta zapadnout do sedaky a okamit zskte pocit tulnosti a pohodl, na kterch si znaka zakld. To se nsob, jakmile se rozjedete, protoe utlumen okolnch zvuk je dokonal a s hlukem se nemuste prt ani pi vych rychlostech na dlnicch. V tomto ohledu je prmiovost splnna.

Jet k tm dvem, nepome vm zabrat za kliku, abyste je oteveli, nijak se nezved. Muste odjistit zmek stisknutm tlatka. Ne si na to zvyknete, mete mt trochu problmy dostat se z vozu ven. Ale to by nebyl Lexus, aby si nepichystal njakou specialitu.

Dv bylo tch originalit podstatn vc, zejmna v oblasti palubnho infotainmentu. Nejde snad o to, e jeho rychlost v prvn generaci tak pln neodpovdala cenovce vozu, jde o jeho ovldn souboje s velkm touchpadem, s jeho pomoc jste mli za kol najt njakou ikonu a kliknout na ni, asto zabraly destky minut, navc s nejistm vsledkem. Moc tomu nepomhal ani minijoystick. Dostat se na nkter psmeno ze seznamu vyadovalo doslova ekvilibristick dovednosti. I proto nkte potenciln zkaznci utkali k dram nmeckm prmiovm znakm.

Ale to je pry, v propadliti automobilovch djin. V kabin lexusu se ctte jako doma, a to vetn ovldn menu, kter je nyn intuitivn a jednoduch. Kdy si k tomu pidte to okolo, tedy skvle zpracovan a pjemn materily, luxusn psobc lity a irok sedaky s bonm vedenm pro ostej jzdu, vyjde vm velmi komplexn psobc celek bez chyb.

Interiru dominuje trnctipalcov dotykov displej infotainmentu s modern grafikou a pikovm rozlienm. Samozejmost je rozdlen na vce obrazovek, msta mte dost. Ovldn nkterch funkc je mon tak pomoc dvou obch otonch koleek, take u se snad nenajde nikdo, kdo by nebyl spokojen. Samozejmost je v dnen dob tak hlasov ovldn. Zanete vrokem Hey Lexus, a potom u mete vydvat pokyny, teba v etin.

Displej pouijete i pi poutn hudby, pikov audiosystmem Mark Levinson se sedmncti reproduktory vs nenech v klidu, dokud nevyzkoute nkterou z radiovch stanic.

Do kufru se sbal cel rodina, 545 litr objemu sice nen nijak nadstandardnch, ale nakldac prostor po oteven zadnch dve je opravdu irok a praktick. Po sklopen zadnch sedaek pot dostanete 1 436 litr. Pod podlahou zavazadlovho prostoru najdete jet dal lon prostory, kter lze vyut na drobnj vci nebo do nj teba sloit kryt kufru.

Dokonal nastaven

NX 450h+ je vbec prvnm plug-in hybridem od Lexusu. Auto m spalovac motor kombinovan s bateri o kapacit 18,1 kWh a cel systm generuje vkon 309 k/227 kW. Umouje zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.

Lze ho tedy pouvat jako elektroauto, s pln dobitou bateri dojede podle daj vrobc s vypnutm spalovacm motorem 70 kilometr mimo msto a a 97 km ve mst. Maximln um jet vhradn na baterky 135 km/h.

Pi nich rychlostech auto asto jede pouze na elektropohon, ve mstech na nj asto absolvujete i padest procent asu. Na bn silnici jeho vyuit samozejm ubv, ale i tak se dostvte na spotebu jen nco pes est litr na sto kilometr.

To u ke slovu pichz atmosferick tyvlec o japonsky velkorysm objemu 2 487 cm3. Nepetrit mu samozejm pomh elektromotor (134 kW, 270 Nm), v ppad tykolky potom jet druh motor na zadn nprav (40 kW, 121 Nm).

Ale toto nen auto na zvodn, take ocente sp vdy plynulou akceleraci, nikdy nemte pocit, e by auto nabralo dech nebo hledalo sprvn pevod. Pocitov mte neustle vkonu vc ne dost. Na hranu monost se stejn nedostanete, protoe maximln rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. V podstat nikdy se neocitnete do momentu, kdy byste museli na auto tlait, opravdu dupat na plyn. Nen to poteba a auto vm to ani nedovol.

Pokud vyzkoute rychlej jzdu na okreskch, je to tak mon. Elektronika dr auto na asfaltu jako pibit a naklnn nen nijak velk. Sp tedy tm dn, pokud nemte touhu projdt zatky v plnm tempu. Auto sed opravdu pjemn a zen je iteln. Nastaven podvozku vm dovoluje ctit povrch silnice a pracovat na nerovnostech, ani by to naruilo pohodl v kabin. Trefit takov nastaven muselo dt hodn prce, je komfortn a sportovn zrove.

Styl, hospodrnost, technick finesy, kvalitn materily, univerzlnost, lkav cenovka. S takovou lze vstoupit do boje o prmiov zkaznky. Lexus definitivn dospl a zbavil se vech dtskch nemoc, kter ho navzdory snaze i nezpochybnitelnm kladm vdy adily a na druhou kolej vedle jinch prmiovch znaek.

Levnj je podit si ho jako klasick hybrid (NX 350h), v zkladu zan momentln na 1,199 milionu korun. Plug-in hybridn NX 450h+ startuje o ti sta tisc v.

Lexus NX 350H v slech

  • pohon: zehov adov tyvlec o objemu 2 487 ccm a vkonu 136 kW a 227 Nm + dva elektromotory (134 kW a 40 kW, 270 a 121 Nm toivho momentu).
  • vkon hybridn soustavy: 227 kW (309 kon)
  • pevodovka: automatick eCVT
  • maximln rychlost: 200 km/h
  • zrychlen 0100 km/h: 6,3 s
  • dlka/ka/vka/rozvor (mm): 4 660/1 865/1 640/2 690
  • rozchod (mm): 1 605 vpedu, 1 639 vzadu
  • pohotovostn hmotnost: 1 790 kg
  • rozmry zavazadlovho prostoru (mm): 545 (1 436 se sklopenmi sedadly)
  • cena zkladn verze vozu: 1 499 000 K

Podíl
Exit mobile version