Dvoumístný roadster Droptail se inspiruje v dávné minulosti, kdy luxusní automobilky vyráběly dodávaly podvozky, na které vyhlášené karosárny stavěly zakázkové karoserie. Tím se nyní v rámci prestižní britské značky z Goodwoodu věnuje oddělení Coachbuild.
Model Droptail je první vůz s karoserií roadster v moderní historii automobilky Rolls-Royce. První odhalený exemplář Rose Noire Droptail byl inspirovaný růží Black Baccara a lakovaný v exkluzivní barvě s názvem True Love. Druhý Ametyst Droptail byl oslavou drahých kamenů. A nyní přišel čas na třetí unikát Arcadia Droptail.
Nese jméno po Arkádii, místě známém v mytologii starověkého Řecka jako nebe na Zemi, které je proslulé svou mimořádnou přírodní krásou a dokonalou harmonií. Specialisté oddělení Coachbuild se v jeho případě inspirovali precizností a bohatstvím modernistických tropických nebeských zahrad v Singapuru, Indonésii a Vietnamu.
Auto je dlouhé 5,3 metru a široké dva metry. Je tedy menší než elektrické kupé Spectre. Aerodynamicky tvarovaný dvousedadlový vůz se zajímavě pojatou zádí. Jedinečná je také střecha: jedná se o ručně snímatelnou pevnou střechu z uhlíkových vláken navrženou tak, aby proměnila roadster v kupé.
Chvála nadčasovosti
Ačkoliv v Singapuru mají levostranný provoz, majitel chtěl svůj vůz s volantem vlevo. Část přemrštěných nákladů na vývoj byla způsobena tím, že Droptail nestojí na platformě jiných rollsů, ale byl pro něj vyvinutý nový podvozek z oceli, hliníku a uhlíkových vláken.
Pod kapotou se stejně jako u dalších droptailů ukrývá 6,75litrový dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec odvozený od motoru dalších modelů z Goodwoodu, ale má o 30 koní vyšší výkon. Celkově tedy disponuje výkonem více než 660 koní a odvádí až 840 Nm točivého momentu. To umožňuje tomuto roadsteru-kupé sprintovat z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h.
Model Arcadia Droptail si na zakázku nechal postavit zákazník, který má blízký vztah k architektuře a designu, a mělo to reflektovat i provedení jednotlivých detailů. Přáním majitele vozu, jehož identita je utajená, ale který pochází ze Singapuru, bylo použít nadčasovou bílou, která se na první pohled jeví jako pastelová barva, ale při podrobnějším pohledu pod přirozeným světlem vytváří hravé tóny.
Při dopadu světla na karoserii vytváří jiskřivý třpyt a vyvolává iluzi nekonečné hloubky laku. Je ho dosaženo tím, že bílá barva karoserie byla obohacena o hliníkové a skleněné částice. Karoserie modelu Arcadia Droptail je bohatá na jemné detaily, hlavním záměrem ale bylo vyzdvihnout dynamické proporce karoserie. Kapota a pevná nandavací střecha jsou ale v kontrastní černé barvě.
Hlavně nikam nespěchat
V kabině hraje prim exkluzivní dřevěné obložení. Kvůli jeho bohaté textuře a vizuální nápaditosti pro něj bylo zvoleno tvrdé tropické dřevo Santos v provedení Straight Grain s jedinečným do sebe zapadajícím vzorem. K dosažení dokonalé kompozice a složité geometrie použili řemeslníci značky Rolls-Royce celkem 233 dřevěných obkladů, přičemž 76 jich bylo potřeba na zadní „palubu“.
Vzhledem k tomu, že Arcadia Droptail bude jezdit i v tropickém podnebí, byla věnována zvláštní pozornost ochraně dřeva a procesu testování vnějších dřevěných panelů. Původně se zvažovaly nátěry používané na superjachtách, ale protože vyžadují pravidelnou údržbu a opětovné obnovování, od tohoto postupu se upustilo. Místo toho tvůrci vozu vyvinuli na zakázku řešený lak, který stačí aplikovat pouze jednou za celou dobu životnosti automobilu.
K ověření účinnosti této povrchové úpravy vytvořili specialisté značky Rolls-Royce jedinečný testovací proces, ve kterém byly kusy dýhy podrobeny drsnému zacházení ve speciálním stroji, který simuloval globální extrémy počasí. Celá zkušební tortura se opakovala po dobu 1 000 hodin na 18 různých vzorcích, než byli specialisté značky spokojeni s výsledkem. Celkem si dřevěné díly a ochranný nátěr vyžádaly více než 8 000 hodin vývoje.
Majstrštykem jsou na palubní desce tohoto vozu hodiny s nejsložitějším ciferníkem, jaký kdy Rolls-Royce realizoval. Hodinky mají kovový geometrický gilošovaný vzor se 119 fazetami. Jejich vývoj trval dva roky a samotná montáž prý zabrala pět měsíců. Za stejnou dobu dokážou Číňané vyvinout několik zcela nových aut.
Není tedy tento model za těch 23 milionů eur (595 milionů korun), o kterých se v souvislosti s ním neoficiálně mluví, vlastně za „hubičku“?