Jeho pneumatiky mly prmr 305 cm a byly irok 122 cm. Podle asopisu Army Information Digest z roku 1956 lo o nejvt tehdy vyrbn plt na svt.

Konstrukci stoje tvoil rm ve tvaru U na tyech pohnnch a iditelnch kolech. Jeho dlka byla 23, ka 11,6 a vka 6,7 metru. Sm o sob vil 101 tun a poradil si s lod o vze a 78 tun.

Kolos pohnly dva motory Detroit Diesel 6-71, kter spolen doshly 460 hrubch koskch sil a je vytvoily elektinu pro stejnosmrn trakn elektromotory (na kadm kole jeden). Na palub byly dva pojzdn jeby.

Testovn na moskm pobe ve Fort Eustis ve Virginii se provdlo do hloubky 180 cm, ale ve bylo konstruovno a do 250 cm. Sklon ple mohl bt a 20 % a ob pneumatiky si hrav poradily i s jemnm pskem.

Soust zadn byla i monost, pepravovat zchrane po eleznici, v kamionech po silnici i lod. Musel bt tedy rozebrateln a opt smotovateln za pouit bnho vybaven. Cel kolos zvldl ovldat jen jedin opertor.

I kdy testovn v roce 1956 bylo spn, Armda i Nmonictvo Spojench stt nakonec od projektu tak velkho jednoelovho vozidla upustily. I tak jde ale o pozoruhodn poin slavnho konstruktra pracovnch stoj jmnem Robert Gilmour LeTourneau, jeho stroje budovaly nejen americk dlnice. Jak v z 1960 upozornil asopis Popular Science, sedm z deseti buldozer, pouvanch Spojenci bhem druh svtov vlky v Evrop, Asii a Tichomo, bylo zn. LeTorneau. Jeho ivotn krdo znlo: Nen velkch kol, jen malch stroj.

Podíl
Exit mobile version