Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Povolební strategie Pirátů vylučuje spolupráci s ANO, Motoristy, SPD i Stačilo!

16 července, 2025

Čtvrtina trampských nocovišť v CHKO Kokořínsko má šanci na legalizaci

16 července, 2025

Letos extrémně teplé Středozemní moře přináší citelné změny nejen do Středomoří

16 července, 2025

Vláda projedná ústavní novelu o rozpočtové odpovědnosti či pomoc po povodních

16 července, 2025

Místní se poprvé od požáru podívali do Edmundovy soutěsky v Hřensku

15 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Octavia zase šokuje. Facelift jí dal kontroverzní světla a umělou inteligenci
Auto

Octavia zase šokuje. Facelift jí dal kontroverzní světla a umělou inteligenci

PersonálPodle Personál14 února, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Faceliftované provedení veze lehoulince občerstvený interiér, a především obměněnou tvář a třeba i doplněné asistenční systémy včetně umělé inteligence. Čtvrtá generace Octavie se dočkala faceliftu čtyři roky po zahájení výroby. „Model bude i nadále k dispozici jako liftback a kombi, stejně tak i ve verzích Sportline a RS. Mezi vylepšení vozu patří vyspělé světlomety LED Matrix druhé generace s novým světelným podpisem,“ dodává mluvčí značky Vítězslav Kodym. Octavia dostává nový přední a zadní nárazník, díky kterým se délka obou karosářských verzí prodloužila o devět milimetrů na 4 698 mm.

Designéři Škody se odhodlali k odvážnému kroku: chtěli nechat linku světelného podpisu na přídi „prorazit“ ven z obrysu lampy. Šikmý proužek tak vystupuje ven a směrem dolů kopíruje linii rámu masky chladiče. Jestli si někdo vzpomenete na jiné auto, které má podobně odvážný designový prvek, připomeňte nám ho v diskuzi.

Boj o milimetry a umění kompromisu

Škodováci přiznávají, že to byl boj o milimetry. „Chtěli jsme linku světla protáhnout co nejhlouběji dolů, ovšem z technických důvodů to nebylo možné,“ vysvětluje pro iDNES.cz designér exteriérů Alexander Leicht.

„Jako na každé oblasti na autě přichází vždy nějaký limit. Ať už je to homologační důvod nebo třeba konstrukční,“ vysvětluje designér Petr Nevřela s tím, že Octavia má v místě, kam chtěli původně protáhnout výrůstek světla, vzpěru pod nárazníkem, přes kterou nemohli jít.

„V principu vývoj světla trvá stejně dlouho jako vývoj celého auta, takže se bavíme minimálně třeba o těch třech letech. Je třeba podstoupit veškeré kroky, které směřují k homologaci, k vyřešení konstrukčních a technologických otázek,“ uznává vynucený kompromis designér světel Petr Nevřela, který je jedním ze tří designérů Škody specializovaných na osvětlení vozu.

Nejdiskutabilnější část odhalí divák při detailním pohledu. Mezi světelnou linkou a rámem chladiče zbyl z technologických důvodů designérům prostor, který bylo třeba vyplnit, lišta lemující zespoda masku tam dostala zdvojení, a zároveň vytvořila ostrý zářez, který bude některé „tahat z oči“.

„Chtěli jsme světlem navázat na masku. Udělali jsme ji opticky širší a zároveň nám to dává příležitost pracovat s dvojitou signaturou. To bude Octavii činit rozhodně unikátní, na cestě rozpoznatelnou,“ komentuje pro iDNES.cz Petr Nevřela.

Na obrázcích vidíte vyšší provedení světel s technologií se zdvojenou lomenou linkou světelného podpisu. Základní varianta má tu linku jen jednu u spodní hrany světla a pak pokračuje opět dolů ven z obrysu lampy.

Faceliftová Škoda Octavia čtvrté generace

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdila pod pseudonymem

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Tipy Redaktorů

Čtvrtina trampských nocovišť v CHKO Kokořínsko má šanci na legalizaci

16 července, 2025

Letos extrémně teplé Středozemní moře přináší citelné změny nejen do Středomoří

16 července, 2025

Vláda projedná ústavní novelu o rozpočtové odpovědnosti či pomoc po povodních

16 července, 2025

Místní se poprvé od požáru podívali do Edmundovy soutěsky v Hřensku

15 července, 2025

ČR se podle Fialy nyní nepřipojí k nákupu amerických zbraní pro Ukrajinu

15 července, 2025

Poslední Zprávy

Rusové během noci ostřelovali ukrajinské město, zranili dva lidi, uvedly úřady

15 července, 2025

Šulc podle Šádka minimálně do začátku kvalifikace pohárů Plzeň neopustí

15 července, 2025

Vláda ANO by zrušila muniční iniciativu, řekl Babiš agentuře Reuters

15 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.