Komerční prezentace Aktual.: 23.09.2025 12:29
Cíl, který si značka Porsche stanovila v roce 2022, a který stanovoval pro rok 2030 podíl více než 80 procent elektromobilů z celkových prodejů, se dozajista nesplní. Značka nyní zásadně reviduje své plány na uvádění nových modelů s čistě elektrickým pohonem a naopak vyřazování těch spalovacích z nabídky.
Podle zdrojů webu Insideevs.com například značka v současné době nehodlá své připravované největší (až sedmimístné) SUV nabízet s elektrickým pohonem. Auto, které se nadále připravuje, naopak dostane pod kapotu spalovací agregáty a rovněž plug-in hybrid. Pokud se bude elektrická verze také vyrábět, tak až v pozdější, blíže nespecifikované době.
Oproti původním předpokladům také neskončí současná generace SUV Cayenne se spalovacími motory po příchodu nové generace s elektropohonem. Naopak má podle zdrojů Insideevs.com dostat výraznou modernizaci. Podobně to bude se současným menším sportovním modelem 718. Ani ten po premiérách nového Boxteru a Caymanu s bateriovým pohonem neskončí. I když mají zůstat jen ty nejvýkonnější varianty.
A střední SUV Macan, které se teď v Evropě prodává již pouze v plně elektrické verzi, se za tři roky dočká návratu spalovacího motoru. Bude v nabídce také jaké plug-in hybrid.
Porsche své kroky zdůvodňuje poklesem zájmu čínských zákazníků, americkými dovozními cly a také celkovým zpomalením původně plánovaného rychlého přechodu k elektromobilitě.
Autonaelektřinu.cz