Pro vrobu betonovch prac museli v K Prefa ve tt vybudovat obrovskou modern halu, protoe pouvaj systm takzvan dlouh drhy. To znamen, e v hale je 85 metr dlouh vrobn linka s takzvanou postel, v n je forma na vrobu ty prac o dlce 75 metr pi jednom cyklu. Pes celou dlku formy mus zamstnanci nathnout pedpnac ocelov drty, patin je uspodat, napnout dle technickch norem a nsledn zabetonovat specilnm betonem. Vyzrl prace se pak druh den eou na automatick lince na jednotliv prace, tak jak je znme ze eleznice, popisuje velmi jednodue cel vrobn proces autor magaznu POZOR VLAK Ji Dlabaja.
V dal reporti se tb vydal do Hulna za Janem Masaem. I kdy pracuje i se svou manelkou u eskch drah coby vlakvedouc osobnch vlak, magazn POZOR VLAK zajmala jeho zliba ve sbrn Edmonsonovch, tedy lepenkovch jzdenek. Svou sbrku tvo podle jednotlivch elezninch trat, co znamen, e m sloky od trat slo 010 a po tra 368, v nich m jzdenky ze vech ndra, stanic a zastvek, kde se jzdenky prodvaly.
Tedy tm vechny jzdenky, stle mu jich nkolik destek chyb a ptr po nich u kamard, dalch sbratel lepenkovch jzdenek nebo na webovch prodejnch portlech. Zatm nejvc zaplatil za jzdenku ze zruen stanice Bl, kter ho pila na vc ne pt tisc korun. Penze na nkup zskv prodejem pro nj nepotebnch jzdenek, kterch m na pd kolem sto tisc kus. Zskal je za pr lahv slivovice od lovka, kter s nimi topil v kamnech.
Z naten 132. dlu magaznu POZOR VLAK. Sbratel kartonovch jzdenek Jan Masa a jeho sbrka
Tak pznivci pravidelnch rubrik budou nadeni. V Legendch se toti objev legendrn lokomotivy Brejlovci ady 753 (ex T 478.3) a v ڞasnch nvratech mohou pznivci eleznice v rmci filmu Jzda vlaku k pejezdu s porouchanm pejezdovm zazenm z roku 1970 obdivovat tehdej prvky zabezpeovacch zazen.