Komerční prezentace Aktual.: 15.10.2025 12:47

Praha – Nové tramvaje typu Škoda 52T vyrobené pro Prahu získaly homologaci, do plného provozu by mohly být nasazeny do třech týdnů. Mezi tím musí každý vůz získat průkaz způsobilosti od Drážního úřadu a smluvně přejít do majetku pražského dopravního podniku (DPP). V tiskové zprávě o tom dnes informoval vedoucí komunikace podniku Daniel Šabík. Ve vozovně Hloubětín je nyní 13 tramvají tohoto typu, zbývajících sedm je ve výrobě. Škoda Group je má podle smlouvy dodat nejpozději na začátku prosince.

První tramvaj typu 52T začala ulicemi Prahy jezdit bez cestujících letos v dubnu. V pátek 20. června vyjela tramvaj tohoto typu poprvé do zkušebního provozu s cestujícími, a to na lince 12. V září vozy úspěšně splnily předepsanou podmínku a najezdily Prahou 20.000 kilometrů s cestujícími.

„Pro tramvaje Škoda 52T máme úspěšně za sebou proces homologace nového typu vozidla. Pro každé vozidlo potřebujeme od Drážního úřadu ČR získat průkaz způsobilosti a smluvně musí přejít do majetku DPP. Očekávám, že pravidelný provoz s prvními vozy zahájíme za zhruba tři týdny v souladu s dříve oznámeným harmonogramem,“ uvedl místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský.

Podnik podepsal smlouvu na dodávku až 200 nových tramvají za 16,6 miliardy korun koncem roku 2023, dodávky budou postupné. Letos DPP převezme prvních 20 tramvají, příští rok dalších 20. Na zbytek může využít opci.

Kapacita vozu 52T o délce 32 metrů a šířce 2,5 metru je 243 lidí, z toho je 173 míst k stání. Ve srovnání s předchozími tramvajemi 15T je kapacita nových vozů větší téměř o 16 procent. Nejvyšší provozní rychlost je 70 kilometrů za hodinu. Konstrukce vozu je na míru vytvořená pro Prahu, a proto umožní průjezdy i úzkými a zahnutými profily tratě. Cena jedné tramvaje je 82,5 milionu korun bez DPH, nových typů tramvají se metropole dočká po téměř 20 letech.

Podíl
Exit mobile version